سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اثر نقاشی از "رنوار" در حراجی "هریتج" به فروش می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از وال آرت نیوز، پیش‌بینی می‌شود شاهکاری از آثار پیر آگوست رنوار به قیمت 500 هزار دلار در حراجی "هریتج" به فروش برسد.

این نقاشی رنگ و روغن در سال 1910 توسط این هنرمند فرانسوی خلق شد.

کار رنوار مهمترین نقاشی است که این حراجی در روز هشتم نوامبر (17 آبان‌ماه) میان دیگر آثار هنر آمریکایی و اروپایی به حراج می‌رساند.

رنوار به عنوان یکی از اساتید بزرگ سبک امپرسیونیسم، آثاری خلق کرده است که به دلیل رنگ‌های فوق‌العاده و شیوه‌ استفاده از قلم‌مو همیشه طرفداران زیادی داشته است.

پیر آگوست رنوار (25 فوریه 1841 - 3 دسامبر 1919) نقاشی فرانسوی بود که در لیموژ فرانسه به دنیا آمد و از جوانی نقاشی را آغاز کرد.

او بعدها به پاریس آمد و در آن‌جا گالری دایر کرد و به ترسیم صورت اشخاص مشغول شد.

حیات هنری او نخست تحت تاثیر هنر چینی بود. رنوار سپس به سبک نقاشانی همچون "سیسیلی" و "کلود مونه" که از بنیانگذاران مکتب امپرسیونیسم در نقاشی بودند، پیوست.

این نقاشان درآثار خود سوژه‌های طبیعی وفضای آزاد را با نور و رنگ طبیعی انتخاب می‌کردند.

آثار رنوار به آثار تابستانی معروف است و از شفافیت و نور و سایه‌روشن‌های روزهای تابستان برخوردار است.

این حراجی تعداد زیادی از آثار هنری آمریکایی متعلق به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به همراه آثار هنری قرن بیستم اروپا را به معرض فروش می‌گذارد.

همچنین آثار هنری آمریکایی - آفریقایی و شاهکارهای طراحی و آبرنگ استادان بزرگ قرن 19 نیز در "هرتیج" چکش حراج می‌خورند.

از دیگر هنرمندان سرشناسی که آثارشان در هشتم نوامبر چکش حراج می‌خورند، می‌توان به "رابرت سالمونگ، "چایلد حسام"، "دنیل ریجوی نایت"، "توماس هارت بنتون" و "مارتین جانسون هد" اشاره کرد.

 

کد خبر 148812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز