شرکت‌های امنیتی درباره یک ویروس جدید رایانه‌ای که در حال انتشار وسیع در رایانه‌های خانگی و شخصی است هشدار می‌دهند.

virus

براساس اعلام لابراتوارهای امنیتی، Panda Security برای نخستین بار موفق به کشف و ردیابی این نرم‌افزار مخرب شده است. این بدافزار به خانواده کدهای مخرب تروژان تعلق دارد که شایع‌ترین نوع از بدافزارهای رایانه‌ای محسوب می‌شوند.

این ویروس مخرب با عنوان Ransom.AN، از طریق نامه‌های الکترونیک، دانلود فایل، لینک‌های مشکوک اینترنتی یا از طریق حافظه‌های جانبی، به‌طور کاملاً نامحسوس به رایانه کاربران نفوذ کرده و فعالیت‌های تخریبی خود را آغاز می‌کند.

کاربرانی که رایانه آنها به این ویروس آلوده شده باشد، ابتدا و به‌صورت ناگهانی پیغامی را روی صفحه نمایش خود مشاهده می‌کنند؛ مبنی بر اینکه نسخه سیستم عامل ویندوز مورد استفاده آنها، غیررسمی و غیرقانونی است و اگر آنها فوراً شماره سریال یک نسخه اصل از سیستم عامل ویندوز را در این پنجره وارد نکنند، اطلاعات و تجهیزات رایانه‌ای‌شان به‌شدت آسیب خواهد دید!

این پیغام از لحاظ گرافیکی و ظاهری به حدی حرفه‌ای طراحی شده که در نگاه اول اغلب کاربران اطمینان حاصل می‌کنند که آن را از طرف شرکت مایکروسافت دریافت کرده‌اند، درصورتی که این یک هشدار غیرواقعی و جعلی است که تنها هدف آن دستپاچه‌کردن کاربران برای اقدام‌های فوری و نسنجیده است. شیوع اصلی این ویروس رایانه‌ای فعلاً در کشورهای اروپایی و به‌ویژه کشور آلمان است اما کارشناسان این شرکت پیش‌بینی کرده‌اند که درصورت نتیجه‌بخش‌بودن فعالیت‌های تخریبی این ویروس برای خرابکاران اینترنتی، دیگر نقاط جهان نیز به‌زودی شاهد جهش و انتشار سریع این تروژان خواهند بود.

کد خبر 146852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز