گروه شهری: معاون اداری مالی شهرداری تهران از ارائه برنامه‌های شهرداری برای پیشبرد مراحل بعدی ایجاد سلامت اداری و مبارزه با فساد مالی در مدیریت شهری خبر داد.

به گفته حسین محمد پور زرندی بخشی از این برنامه‌ها به شورای شهر ارائه شده و اعضای شورای شهر از برنامه‌های اصلاحات مالی و اداری که منجر به شفافیت در حساب‌ها و تسهیل در نظارت و پاسخگویی شده حمایت قاطع دارند. وی اضافه کرد: عزم جدی مدیریت شهری برای ایجاد شفافیت مالی و ارتقای سلامت اداری تاکنون دستاوردهای مثبتی برای مدیریت شهری تهران به همراه آورده است. در این رابطه رئیس ستاد ارتقای سلامت اداری شهرداری تهران نیز نظارت‌پذیری، پاسخگویی و شفافیت مالی را 3 اصل مهم در ارتقای سلامت اداری و مالی شهرداری تهران دانست و گفت: انتخاب شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های برتر در موضوع سلامت اداری و مبارزه با فساد، حاصل مجموعه اقداماتی بوده است که در روند ارتقای سلامت مالی و اداری این سازمان بزرگ صورت گرفته است.

ناصر امانی افزود: قرائت حسابرسی شهرداری تهران توسط شورای اسلامی شهر در جلسات علنی و پاسخگویی شهرداران مناطق و روسای سازمان‌ها، نمادی از نظارت‌پذیری و شفافیت مالی در شهرداری تهران در دوره مدیریت شهری فعلی است.‌ وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال 88 دو بار حسابرسی از شهرداری تهران صورت گرفت که یک بار توسط حسابرسان داخلی سازمان‌ها و شرکت‌ها و بار دیگر نیز توسط حسابرسان منتخب شورای شهر انجام شد و این موضوع نشان از حساسیت ویژه مجموعه مدیریت شهری در سلامت مالی شهرداری تهران دارد.به گفته امانی تا‌کنون بیش از90 سازمان، شرکت و واحدهای تابعه شهرداری تهران طی این دوره مدیریت، مورد بازرسی نهادهایی چون سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفته‌اند. آذر ماه سال گذشته، شهرداری تهران در رقابت با 47 نهاد مختلف کشور، توانست رتبه اول سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری و مالی را به‌دست آورد.

کد خبر 146339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز