به‌رغم بارش‌های اخیر به گفته قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران هیچ‌گونه آبگرفتگی عمده‌ای در سطح شهر گزارش نشد.

به گفته احمدی بافنده، فقط در ساعاتی که بارش باران شدت یافت، آب در برخی از کانال‌های شهر سرریز شد که به سرعت توسط نیروهای خدمات شهری برطرف شد.
در این‌باره اما انوشیروان محسنی بندپی، نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه برخی چشم‌هایشان را به روی بهبود شرایط بسته اند از جریان سازی برخی رسانه‌ها با هدف تخریب چهره مدیریت شهری و القای ناکارآمدی آنها در پی بارش‌های اخیر انتقادکرد. نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی مصاحبه‌ای را که به نقل از او در انتقاد از عملکرد مدیریت شهری در رفع آبگرفتگی شهر منتشر شده بود تکذیب کرد.

more   خدمات‌رسانی تا نیمه‌شب در شهر توفان زده

انوشیروان محسنی بندپی گفت: آنچه از من توسط این رسانه‌ها منتشر شده قویاً کذب است و من مصاحبه‌ای با این محتوا انجام نداده‌ام و بر عکس عملکرد مدیریت شهری را در شناسایی و رفع آبگرفتگی معابر تحسین می‌کنم.وی همچنین با مقایسه وضعیت آبگرفتگی معابر در گذشته با دیروز گفت: گرچه باران رحمت الهی است و همه از نزول این رحمت خوشحال و خشنود می‌شوند، اما در سال‌های پیشین آبگرفتگی‌های معابر به ناخشنودی مردم منجر می‌شد اما با مقایسه وضعیت امروز با گذشته به راحتی بهبود شرایط احساس می‌شود و اگر منتقدان و کسانی که قصد سیاه نمایی دارند کمی انصاف داشتند خدمات انجام شده را نادیده نمی‌گرفتند.

این نماینده مجلس اذعان داشت: مردم ما چشم‌هایشان باز است و می‌توانند خوب و بد را تشخیص دهند. از این‌رو تخریب با اهداف سیاسی یک چهره شاخص کار بسیار سخیفی است که از سوی هیچ‌کس مورد پسند و قبول نخواهد بود.

شهرداری تاکنون در انجام خدمت کم کاری نکرده است

از سوی دیگر اسد‌الله بادامچیان یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی اظهار داشت: ریزش باران موجب آبگرفتگی می‌شود و این مسئله کاملا طبیعی است اما زمانی این مسئله غیرطبیعی می‌شود که برخی بخواهند از آن بهره‌برداری سیاسی کنند. وی با تاکید بر اینکه عدم‌پرداخت بودجه شهرداری توسط دولت تاثیر زیادی روی ارائه خدمات شهری از سوی شهرداری می‌گذارد، افزود: دولت به شهرداری بودجه نمی‌دهد، در حالی که بودجه‌ای که دولت باید به شهرداری پرداخت کند، حق شهرداری است و پرداخت آن موجب تسریع در انجام امور مختلف شهری و مرتفع کردن مشکلات مردم می‌شود.

وی با انتقاد از بداخلاقی‌های صورت گرفته توسط برخی رسانه‌ها به بهانه بارندگی و آبگرفتگی روزهای اخیر تهران گفت: تهران شهری است که باران‌های شدید و مداوم ندارد به‌دلیل همین کانال‌هایی که برای آب‌های سطحی تعبیه شده اند گنجایش محدودی دارند و این طبیعی است که در تهران آبگرفتگی ایجاد شود.

تخریب چهره‌های خدوم، محکوم است

مهرداد بائوج لاهوتی عضو فراکسیون مدیریت شهری نیز ضمن محکوم کردن تخریب چهره‌های خدوم توسط برخی جریانات گفت: معادلات سیاسی بازیچه دست افراد و گروه‌هایی خاص نیست که با یک آبگرفتگی جزئی همه مسائل زیر سؤال برود. لاهوتی در انتقاد به مطالب منتشر شده توسط یک خبرگزاری و باز تولید آن توسط روزنامه ایران تاکید کرد: فراکسیون مدیریت شهری طی سال‌های اخیر تعامل بسیار خوبی با شهرداری تهران داشته و همیشه تمام و کمال از این مجموعه پرتلاش و صادق حمایت کرده است، لذا مطالبی که به نقل از این فراکسیون و در انتقاد از عملکرد مدیریت شهری تهران عنوان می‌شود صحت نداشته و کذب است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه‌ها اطلاع‌رسانی صحیح به مردم است، نه اینکه خود را وارد بازی‌ها و لابی‌های سیاسی کرده و از جناح و گروه خاصی حمایت و چهره‌های خدوم را تخریب کنند. وی همچنین تاکید کرد: ما بارها مشکلات تهران را که میراث گذشته است عنوان و برای رفع آنها قانون تصویب کرده‌ایم، اما متأسفانه تامین این بودجه‌ها که باید از بودجه عمومی کشور محقق می‌شد، عملی نگشت، این در حالی است که شهرداری از پا ننشسته و تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود انجام می‌دهد.

تخریب شهرداری خط‌مشی برخی رسانه‌ها شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بهره‌برداری سیاسی از هر مسئله‌ای، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی رسانه‌ها و افراد همه چیز را به سیاست ربط می‌دهند و همه مسائل را به هم ربط می‌دهند که این مسئله اخلاقی نیست.غلامرضا مصباحی‌مقدم با تاکید بر اینکه نباید مسائل شهری را سیاسی کرد با انتقاد از رسانه‌هایی که خط تخریب و انحراف افکار عمومی را دنبال می‌کنند، یادآور شد: برخی برای انتخابات مجلس برنامه‌ریزی می‌کنند و از هر روشی حتی تخریب دیگران استفاده می‌کنند. اکنون نیز برخی در پی این هستند که شهردار تهران و خدماتش را تخریب کنند.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی با اشاره به اینکه خدمات شهری در شرایط حاضر خدمات خوب و رو به بهبود هم است، اظهار داشت: خدمات شهرداری تهران نشان‌دهنده همت شهرداری تهران است. از سوی دیگر رضایت عمومی مردم بسیار مهم است و به‌نظر می‌رسد که مردم از خدمات شهرداری رضایت عمومی دارند.این نماینده اصولگرای مجلس هشتم گفت:‌ اگر بعضی بخواهند مشکلات را عمده جلوه دهند منصفانه نیست.

کد خبر 144429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز