چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

تا باز شدن مدرسه‌ها دو قدم فاصله داریم. شهر این روزها برای استقبال از بازگشایی مدرسه‌ها آماده است. شهرداری تهران هم برنامه مفصلی با نام «مهر تربیت» برای شروع سال تحصیلی تدارک دیده است.

هفته‌نامه همشهری‌دوچرخه شماره 619

محمد مشاری، مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران، به خبرنگار دوچرخه می‌گوید:«شهرداری تهران برنامه‌های متنوعی در استقبال از ماه مهر برگزار کرده است. اقدامات شهرداری برای مدرسه‌ها شامل بهسازی، تجهیز مدرسه‌ها ، فضاهای آموزشی، زیباسازی آنها و تولید محصولات فرهنگیِ مناسب دانش‌آموزان است.»

او می‌گوید:«یکی از این برنامه‌ها «گوهر رحمت» است که از 7تا16مهر درچارچوب این برنامه به ایراد سخنرانی و اجرای مسابقه‌های فرهنگی برای بالابردن فرهنگ حجاب و عفاف پرداخته می‌شود.»

مشاری همچنین به تجهیز کتابخانه‌های کلاسی برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی اشاره می‌کند و می‌گوید:«کتابخانه‌های مدرسه های ابتدایی به همت شهرداری تهران تجهیز می‌شوند.»

به گفته او:«اهدای گل به دانش‌آموزان در روزهای آغازین مدرسه از دیگر فعالیت‌های برنامه« مهر تربیت» است.»

مدیر کل آموزش‌شهروندی می‌گوید: «برنامه‌ سلامت هم برای بازگشایی مدرسه‌ها تدارک دیده شده که هدف از اجرای آن بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان درباره موضوعاتی است که احتمالاً سلامت آنها را به خطر می‌اندازند. این برنامه تا 15 مهر در مدرسه‌ها اجرا خواهد شد.»

او به جشن بادبادک‌ها هم اشاره می‌کند و می‌گوید:«جشن بزرگ بادبادک‌ها پنج‌شنبه، 7مهر در بوستان ولایت و با مشارکت دانش آموزان شهر تهران برگزار می‌شود.

در این جشن، مدارس شهر تهران دانش‌آموزانی را انتخاب می‌کنند و به بوستان ولایت می‌آورند تا آسمان شهر را پر از بادبادک کنند.»

مشاری می‌گوید:«برای بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان کتابچه‌های راهنمایی در خصوص آسیب‌های اجتماعی و مسائل ایمنی، امنیت عبور و مرور و... توزیع می‌شود.

اجرای مسابقه‌های فرهنگی، هنری در مناطق شهر تهران برای دانش‌آموزان از دیگر فعالیت‌های برنامه‌‌ مهر تربیت خواهد بود.»

کد خبر 146308
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز