چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمد گلریز،خواننده شناخته شده موسیقی که دبیری سومین جشنواره موسیقی مقاومت را هم عهده‌دار است در نشست خبری خود از حضور ده گروه موسیقی در این جشنواره خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین در این نشست که صبح چهارشنبه،30  شهریور  و با حضور سید محمد میرزمانی،مدیرکل دفتر موسیقی، برگزار شد ،محمد گلریز به تشریح جزییات این جشنواره پرداخت  و گفت که این جشنواره در تهران و کرمانشاه و با حضور 9 گروه ایرانی و یک گروه خارجی در روزهای 4 تا 7 مهر برگزار می‌شود.

گلریز در ادامه گفت: اوایل تیر ماه امسال با دستور معاون هنری وزارت ارشاد و مدیر کل دفتر موسیقی به سمت دبیری این جشنواره انتخاب شدم و از آن زمان برنامه‌ریزی‌ها را آغاز کردیم. هدف این جشنواره نیز قرار شد تقدیر و تشکر از زحمات کسانی باشد که در طول 8 سال دفاع مقدس در زمینه موسیقی، آثاری را تولید کرده اند باشد. اولویت حضور در این دوره نیز با کسانی است که بیشترین فعالیت را در این زمینه داشته اند.

دبیر سومین جشنواره موسیقی مقاومت افزود: ما در این دوره از 10 چهره ماندگار حوزه موسیقی مقاومت تقدیر به عمل خواهیم آورد. همچنین از 5 نفر دیگر که در سال های جنگ در زمینه های مرتبط دیگری چون صدابرداری و نوازندگی فعالیت های ارزشمندی را انجام داده اند تشکر و قدردانی خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: افتتاحیه جشنواره موسیقی مقاومت در تالار وحدت تهران و از ساعت 8 و 30 عصر روز چهارم مهر آغاز خواهد شد. این در حالی است صبح همان روز دست اندرکاران جشنواره با حضور در بهشت زهرا(س)، به تجدید میثاق با آرمان های امام(ره) خواهند پرداخت. همچنین از ساعت 7 و 30 عصر همین روز در کرمانشاه نیز برنامه‌های جشنواره آغاز خواهد شد.

گلریز در مورد حضور گروه های خارجی در جشنواره مقاومت گفت: در این جشنواره گروه رسالات لبنان نیز حضور خواهد داشت. از این رو می توان از عنوان بین المللی برای این جشنواره استفاده کرد.

دبیر سومین جشنواره موسیقی مقاومت ادامه داد: ما گروه هایی را از کشورهای دیگری مانند چچن، بوسنی و هرزگوین و حتی خواننده‌ای چون سامی یوسف را به جشنواره موسیقی مقاومت دعوت کرده بودیم؛ منتهی موانعی برای هر یک از آنها به وجود آمد که نتوانسیتم شاهد حضورشان باشیم.

گلریز همچنین در مورد 5 چهره ای که قرار است در این جشنواره مورد تقدیر قرار بگیرند گفت: مرحوم امیر بهشتی (نوازنده ترومپت)، فرشید حفظی فرد (سولیست ارکستر سمفونیک تهران)، رحیم بقایی (صدابردار)، سید جلال محمدیان (خواننده) و احمد عزیز (خواننده گروه کر) از جمله کسانی هستند که مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

میرزمانی در ادامه صحبت های گلریز تصریح کرد: ما در این جشنواره به هیچ وجه مشکل بودجه نداشتیم و از بسیاری از دوستان موسیقیدان که در این زمینه فعالیت هایی را انجام داده بودند دعوت کردیم؛ منتهی هر کدام با بهانه ای نیامدند.

به گزارش همشهری آنلاین در ابتدای این نشست خبری میرزمانی ضمن تشکر از خبرنگاران برای حضور در این مراسم درباره نقش موسیقی مقاومت در دوران جنگ تحمیلی گفت: موسیقی در زمان دفاع مقدس نقش تهیج کننده ای را برای مردم و رزمندگان کشورمان ایفا می کرد و در این راستا نیز آثار بسیار ارزشمندی به وجود آمد.

مدیر کل دفتر موسیقی در ادامه افزود: ما دوره اول جشنواره موسیقی مقاومت را در دو بخش جنبی و رقابتی برگزار کردیم؛ اما بنا به دلیل برخی مشکلات و همچنین تاخیر در راه اندازی دبیرخانه جشنواره، دوره دوم و سوم آن بدون بخش رقابتی برنامه ریزی شد. ما همچنین سعی داشتیم آلبومی از آثار سال گذشته را آماده و در این جشنواره عرضه کنیم اما موفق نشدیم؛ بنابر این امیدواریم بتوانیم مجموعه ای را شامل آثار دو دوره اخیر در سال آینده تهیه و توزیع کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: از میان آثار سال گذشته ما سه اثر را ضبط کردیم و امسال نیز قصد داریم سه اثر دیگر را ضبط و منتشر کنیم. من به عنوان مدیر کل دفتر موسیقی همچنین از همین جا آمادگی خود را برای حمایت از گروه ها و افرادی که بخواهند در این زمینه فعالیت کنند اعلام می کنم.

میرزمانی در مورد نهادهایی که در برگزاری این جشنواره همکاری داشته اند گفت: بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، بنیاد روایت و بسیج هنرمندان از جمله نهادهایی بودند که ما را در برگزاری این جشنواره یاری دادند.

کد خبر 146300
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز