چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازندگان سینمایی"آینه‌های روبرو" از استقبال مخاطبان در آمریکا خبر دادند.

به گزارش ایسنا،این فیلم در جشنواره‌ای با نام "همه راه‌ها" که چند سال است توسط موسسه معتبر نشنال جئوگرافی در مرکز این موسسه در واشنگتن دی.سی برگزار می‌شود،به نمایش درآمد.

در دوره اخیر این جشنواره،"آینه های روبرو" به عنوان تنها فیلم داستانی بلند ایرانی‌حضور داشت.

این جشنواره با شعار: "داستان‌ها دنیا را شکل می‌دهند" و انتخاب فیلم‌هایی که نقش موثری در معرفی فرهنگ و یا شرایط اجتماعی مناطق مختلف جهان دارند، مجموعه متنوع و متفاوتی از فیلم‌های بلند داستانی و مستند را به مخاطبان خود عرضه می‌کند.

شبکه تلویزیونی نشنال جئوگرافی نیز ضمن معرفی فیلم های منتخب و پوشش خبری این جشنواره در سراسر جهان، در صورت توافق با تهیه کننده فیلم‌های شرکت یافته در این جشنواره، آنها را برای مخاطبان جهانی خود به نمایش خواهد گذاشت.

همچنین در جلسه پرسش و پاسخی که بعد از نمایش" آینه های روبرو" برپا شد نگار آذربایجانی کارگردان و شایسته ایرانی یکی از بازیگران اصلی فیلم پاسخگوی سوالات شدند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:"رعنا و آدینه دو زن جوان از دو موقعیت کاملا متفاوت خانوادگی و اجتماعی ، بر اثر حادثه‌ای با هم مواجه و همسفر می‌شوند.

رعنا زنی کم تجربه و مذهبی است که بخاطر نیاز مالی، پنهانی مسافرکشی می‌کند و آدینه دختری سرکش و مرفه است که از خانه خود فرار کرده است.

در میانه راه رعنا متوجه می‌شود که همسفرش دارای جنسیتی دو گانه است و قصد تغییر جنسیت دارد... واقعیتی که درک و پذیرش آن برای رعنا، غیرممکن و به منزله عبور از همه مرزهای اعتقادی و سنتی است".

فرشته طائرپور تهیه کننده این فیلم،جایزه بهترین فیلم اول را به خاطر تهیه کنندگی"آینه های روبرو" در جشن سینمای ایران دریافت کرد.

"آینه های روبرو" پیش از این نیز از داوران بین المللی و ایرانی جشنواره فیلم فجر، انجمن منتقدین سینما و داوران جشنواره فیلم شهر جوایز بهترین فیلم اول، بهترین کارگردانی اول، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اصلی(غزل شاکری) را دریافت کرده بود.

این فیلم علی‌رغم آمادگی سازندگان آن برای اکران همچنان از زمان مشخصی برای نمایش برخوردار نیست و به گفته‌ تهیه کننده‌اش در شرایط توهین آمیز اکران نخواهد شد.

 

کد خبر 146258

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز