همشهری آنلاین: از آنجا که برنج سفید نمی‌تواند نیاز روزانه بدن به ریز مغذی‌ها را برآورده سازد به این دلیل که حاوی مقادیر بسیار اندکی از آهن، روی و پیش ویتامین A است، لذا متخصصان تغذیه قصد دارند با تولید برنج غنی از آهن با کمک مهندسی ژنتیک، این فقدان را جبران کنند.

تولید نوعی برنج برای مقابله با اختلالات تغذیه‌ای

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت در این باره اعلام کرد: فقر آهن شایع‌ترین اختلال تغذیه‌ای در سراسر جهان است و در حال حاضر بیش از دو میلیارد در جهان که معادل یک سوم کل جمعیت جهان است با این اختلال تغذیه‌ای مبتلا هستند.

علائم فقر آهن شامل ضعف رشد ذهنی، عملکرد ضعیف سیستم ایمنی بدن و کم خونی هستند. به تازگی متخصصان مرکز ژنومیک عملکرد گیاهی در استرالیا برنج غنی شده با آهن تولید کرده‌اند که مصرف آن تا حد چشمگیری با این کمبود و اختلال تغذیه‌ای مقابله خواهد کرد.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، برنج تقریبا برای نیمی از جمعیت جهان منبع غذایی اولیه به شمار می‌رود. این در حالی است که برنج تصفیه شده یا همان برنج سفید این منبع غذایی اصلی را تشکیل می‌دهد اما متاسفانه غلظت املاح آن بسیار پایین بوده و برای رفع نیازهای بدن ناکافی است.

در تولید این برنج غنی شده با آهن متخصصان دانشگاه‌ها آدلاید، ملبورن، استرالیای جنوبی و فلیندرز حضور داشته‌اند و نتایج آزمایشات خود را در مجله کتابخانه عمومی ساینس گزارش کرده‌اند.

کد خبر 145794
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز