همشهری آنلاین: مسابقه ترسیم "عجیب‌ترین تابلو از مبارک مخلوع" هفته آینده در میدان التحریر قاهره با حضور مردم و هنرمندان این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، گروهی موسوم به "جماعت بازار قاهره برای هنر معاصر" قصد دارد مسابقه ترسیم "عجیب‌ترین تابلو از مبارک مخلوع" را در ده سپتامبر(19 شهریور) آینده در میدان التحریر قاهره برگزار کند.

اسلام مصری، موسس این گروه در اعلامیه‌ای که در رسانه‌ها از جمله فیس‌بوک منتشر کرده، آورده است که در این مسابقه همه موافقان و مخالفان مبارک می‌توانند حاضر شوند چراکه این مسابقه و تابلوهای آن تعبیر مردم مصر از محاکمه مبارک و چگونگی آن و چشم‌انداز مردم از این محاکمه و تصور آنان از اعدام مبارک خواهد بود.

این گروه اعلام کرده است که شرکت‌کنندگان می‌توانند با کاریکاتور، عکس‌های فتوشاپ، نقاشی دیجیتال در این مسابقه شرکت کنند و از میان آثار 5 اثر انتخاب و در متروی قاهره به نمایش گذاشته می‌شود.

پس از پیروزی انقلاب مردمی مصر هنر تجسمی از جمله کاریکاتور، نقاشی و ... مورد توجه بسیاری از مردم وهنرمندان این کشور برای ابراز تمایلات و آرمان‌های انقلابی آنها شده است.

کد خبر 144697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز