همشهری آنلاین: در گذشته بعضاً افرادی وارد سیستم اجرایی کشور شدند که چیزی از خود نداشتند، اما طی چند سال صاحب سرمایه های آنچنانی شدند، معلوم است اگر عدالت در جامعه اجرایی شود چنین افرادی ناراحت و طلبکار شده و دولت را به مواردی همچون ضعف کارشناسی متهم کنند که در پاسخ به همه آنها باید گفت اگر ایستادگی بر حق و اجرای عدالت ضعف است دولت به آن افتخار می کند و هرگز به دانایی‌هایی که بدنبال چپاول منافع ملت است فکر نمی کند.

دکتر محمود احمدی نژاد صبح دوشنبه همزمان با هفته دولت در مراسم افتتاح دو پروژه ملی در استان آذربایجان غربی، با گرامیداشت یاد و نام شهدای دولت مراقبت از بیت المال و برقراری عدالت را از ویژگی های شهیدان باهنر و رجایی عنوان کرد و اظهار داشت: شهید رجایی همواره در طول خدمت خود به مراقبت از بیت المال تاکید می کرد و به دنبال آن بود که بین اقشار مختلف جامعه عدالت برقرار شود.

وی افزود: شهید رجایی در طول دوران مسئولیت خود تلاش کرد تا مانع دست اندازی به بیت المال شود و در این راستا با هیچ کس هم تعارف نداشت.

رییس جمهور گفت: در طول حدود یکسال که شهید رجایی نخست وزیر بود، حرف ها و توهین های زیادی از سوی برخی افراد به این شهید بزرگوار نسبت داده شد، اما پیام شهید رجایی تنها این بود که باید در مسیر حق ایستادگی کرد و اگر ایستادیم موفق خواهیم بود.

احمدی نژاد افزود: در آن دوران برخی افراد در سخنان توهین آمیزی به شهید رجایی چنین عنوان می کردند که ایشان چیزی نمی فهمد اما امام خمینی (ره) در جواب این افراد فرمودند که شهید رجایی از همه این افراد بیشتر می فهمد، در نهایت هم همگان دیدند که در طول دوران نخست وزیری این شهید عزیز چه خدمات شایانی به مردم عرضه شد.

رییس جمهور تاکید کرد: ایستادگی پیام و درسی است که باید از شهید رجایی آموخت؛ شهید رجایی در بین تمامی دولتمردان به عنوان الگویی شاخص در زمینه ایستادگی بر حق و ارزش های الهی شناخته می شود و البته وی، درس ایستادگی را از حضرت امام خمینی (ره) آموخته است، امامی که فرمودند "اگر همه عالم در برابر من بایستند من به تنهایی در برابر آنها خواهم ایستاد".

احمدی نژاد عدالت محوری را از دیگر ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد و گفت: عدالت باید در همه زمینه ها جزو اولویت های اصلی به شمار آید، زیرا اگر عدالت نباشد هیچ خوبی در جامعه ایجاد نشده و تنها عدالت است که باعث شکوفایی استعدادهای انسان خواهد شد.

احمدی نژاد عدالت را لازمه کمال، علم، رافت و ایمان انسان دانست و گفت : ایمان در سایه عدالت برقرار می شود؛ عدالت بقدری مهم است که خداوند ماموریت همه انبیاء الهی را تلاش برای برقراری عدالت قرار داده است.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که دایره عدالت بسیار وسیع و اجرای آن بسیار مهم است، خطاب به مسئولین کشور تصریح کرد: مسئولین کشور باید تلاش کنند نگاهشان به مردم عادلانه باشد تا منابع و بیت المال به صورت عادلانه در جامعه توزیع شود.

احمدی نژاد تاکید کرد: ملتی که تصمیم می‌گیرد بزرگ شود باید در مسیر عدالت و حق ایستادگی کند و عزتی برای ملت به دست نخواهد آمد.

رییس جمهور افزود : دلیل این‌که در طول تاریخ میلیون ها انسان به عرصه وجود آمده، اما به حساب نیامدند، ولی یک نفر همچون امام خمینی (ره) پیدا می شود که به الگوی جامعه جهانی تبدیل می شود آن است که ایشان پای حق و عدالت ایستاد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در گذشته بعضاً افرادی وارد سیستم اجرایی کشور شدند که چیزی از خود نداشتند، اما طی چند سال صاحب سرمایه های آنچنانی شدند، گفت: معلوم است اگر عدالت در جامعه اجرایی شود چنین افرادی ناراحت و طلبکار شده و دولت را به مواردی همچون ضعف کارشناسی متهم کنند که در پاسخ به همه آنها باید گفت که اگر ایستادگی بر حق و اجرای عدالت ضعف است دولت به آن افتخار می کند و هرگز به دانایی هایی که بدنبال چپاول منافع ملت است فکر نمی کند.

احمدی نژاد افزود: درست نیست که 75 میلیون نفر زحمت بکشند و حاصل زحمات آنان به جیب چند نفر برود و بعد فریاد بزنند که شیوه برقراری عدالت در جامعه توسط دولت درست نیست .

وی افزود : ما پیرو امام راحل و شهیدان رجایی و باهنر هستیم و به آن افتخار می کنیم .

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح سد «آغ چای» و ویژگی های این سد اشاره کرد و گفت : به جرات می توان گفت سد «آغ چای» زیباترین سد کشور هم به لحاظ زیبایی و هم به لحاظ فنی است. سد آغ چای ، سد خاکی قوسی است که ساخت آن بسیار دشوار است و از معدود سدهای بلندی است که به این شکل ساخته شده و به لحاظ مقاومت سازه نیز بسیار حائز اهمیت است.

احمدی نژاد به شیوه احداث ساختمان این سد اشاره کرد و گفت : ساختمانی که برای مراقبت از این سد ساخته شده، بسیار زیباست و دارای طراحی زیبایی می باشد.

رییس جمهور از دیگر ویژگی های سد آغ چای را احداث هم زمان شبکه توزیع آب عنوان کرد و گفت : این شبکه باعث توزیع مناسب آب به مزارع کشاورزی خواهد شد که در نوع خود بی نظیر است، زیرا در غیر این صورت ما تنها آب را پشت سد ذخیره کرده ایم .

احمدی نژاد در ادامه به موضوع کشاورزی و میزان و مصرف آب در اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت : در کشور از میزان آب خوبی برای کشاورزی برخورداریم به طوری که در هر هکتار زمین کشاورزی بین 8 تا 10 هزار متر مکعب آب مصرف می شود و اگر شیوه آبیاری کشاورزان ما تغییر پیدا کند، میزان زمین هایی که هر سال زیر کشت می روند، افزایش پیدا خواهد کرد .

رییس جمهور از آمادگی دولت برای حمایت از کشاورزان جهت تغییر شیوه آبیاری در اراضی زراعی خبر داد و گفت : دولت آمادگی دارد است تا 85 درصد یارانه تغییر شیوه آبیاری را به کشاورزان پرداخت کند و امیدوارم با تغییر شیوه آبیاری در اراضی زراعی شاهد افزایش محصولات کشاورزی باشیم.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به میزان تولید محصولات کشاورزی در کشور گفت : در حال حاضر در کشور 107 میلیون تن تولیدات کشاورزی وجود دارد که می توان با تغییر شیوه آبیاری این میزان را به 3 برابر افزایش داد.

رییس جمهور با اشاره به افتتاح فاز دوم کارخانه سیمان ارومیه گفت : با افتتاح فاز دوم این کارخانه ظرفیت تولید سیمان در استان به 3 میلیون تن رسید که باید بیشتر و بهتر از آن استفاده شود، زیرا هر قدر سرمایه گذاری، ساخت کارخانه و ساختمان در کشور بیشتر شود باعث رونق و پیشرفت خواهد شد.

احمدی نژاد در ابتدای سخنان خود آذربایجان غربی را دیار مردان و زنان مومن ، شجاع و مفید برای جامعه اسلامی خواند و گفت: حافظه تاریخی ملت ایران نظیر پاکی ، صداقت ، ایثارگری ، خدمت و مرزبانی مردمان این دیار را سراغ ندارد .

رییس جمهور افزود : از افتخارات بی بدیل و غیر قابل معاوضه زندگی من این است که در دوران خدمت خود ، دوره ای را در خدمت مردم آذربایجان غربی و شهرستان چای پاره گذرانده ام ، مردمانی صمیمی ، با اخلاق ، با صفا و پرکار که همواره برای جامعه مفید بوده‌اند.

در این مراسم و پیش از سخنان دکتر احمدی نژاد نامجو وزیر نیرو و غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت به ارائه گزارشی از پروژه‌هایی که امروز در استان آذربایجان غربی به طور رسمی به بهره برداری رسید، پرداختند.

کد خبر 144381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز