شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

علی شاکری: نخستین تغییرات پس از روی کار آمدن محمد عباسی به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان دیروز با برکناری رئیس فدراسیون شنا شکل گرفت و غلامرضا جعفری بر مصدر فدراسیونی قرار گرفت که رئیس پرحاشیه‌اش وعده ماندن تا سال 1420 داده بود!

 جعفری که خود در دوران تصدی سعیدلو بر سازمان ورزش از ریاست فدراسیون ورزش روستایی و عشایری عزل شده بود، حالا ماموریت پیدا کرده تا در مدت 6 ماه مقدمات تشکیل مجمع انتخابات جدید را برای فدراسیون شنا فراهم کند. با این حرکت به‌نظر می‌رسد که نسیم تغییرات همانند سال‌های گذشته - که با منصوب شدن روسای جدید سازمان اتفاق می‌افتاده و به‌تدریج کمرنگ می‌شده - دوباره در حال تکرار شدن است. این در حالی است که انتظار می‌رود نخستین وزیر ورزش با بر چیدن سازوکار انتخابات فرمایشی، راهکار جدیدی برای گزینش و حاکمیت شایسته‌سالاری در راس فدراسیون‌های ورزشی ارائه ‌دهد.

ظاهرا با تغییر دیروز رئیس فدراسیون شنا به همان شیوه گذشته بعید به‌نظر می‌رسد که طرح و ایده جدیدی در این زمینه در دست تهیه باشد یا اگر هم باشد، حداقل خبری در این‌باره از زبان مسئولان اعلام نشده است. با حرکت دیروز این فرضیه قوت گرفت که مانند گذشته نباید چندان دلخوش به تغییرات اساسی در بدنه ورزش بود و قرار نیست شاهد حرکتی جدی برای ایجاد تحولات ساختاری و برنامه‌محور در بسیاری از رشته‌هایی باشیم که درجا می‌زنند. اگر غیر از این می‌بود مسئولان وزارتخانه تازه تاسیس در ابتدای امر به جای انتخاب سرپرست برای فدراسیون‌های به‌ظاهر دارای رئیس، به فکر برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی بودند که انتخاباتشان به تعویق افتاده و ماه‌های مدیدی هم از سرپرستی آنان بر خلاف قانون می‌گذرد.

کد خبر 144201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز