سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: با تغییر چهره سینماهای تهران، دور تازه‌ای از اکران فیلم‌ها آغاز می‌شود.

فیلم

«آلزایمر» (احمدرضا معتمدی)، «زنان ونوسی، مردان مریخی» (کاظم راست‌گفتار)، «زندگی با چشمان بسته» (رسول صدر عاملی)، «شش و بش» (بهمن گودرزی) و «ندارها» (محمدرضا عرب)، فیلم‌هایی هستند که با اکرانشان به فضای سینماها تنوع می‌بخشند.

آلزایمر که در بیست‌و نهمین جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمد، جذاب‌ترین و سرراست‌ترین فیلم سازنده‌اش محسوب می‌شود که معمولا به طرح مضامین فلسفی در فیلم‌هایش علاقه‌مند است. این بار به نظر می‌رسد معتمدی کنار طرح دلمشغولی‌هایش، به تماشاگر عادی سینما هم فکر کرده و همین باعث شده آلزایمر به فیلمی دیدنی تبدیل شود.

زنان ونوسی، مردان مریخی هم یک کمدی فانتزی است که کارگردانش مدعی شده اکران این فیلم در پایین ‌آمدن آمار طلاق در جامعه تاثیرگذار خواهد بود و تهیه‌کننده‌اش نیز تماشای زنان ونوسی، مردان مریخی را برای افراد زیر15سال مناسب ندانسته است.

یک دهه پیش راست‌گفتار با کمدی‌هایی از جنس «عروس خوش‌قدم» نبض گیشه را در اختیار داشت ولی 2سال‌پیش «پسر تهرونی» او فروش بالایی در تهران نداشت و باید دید کمدی فانتزی تازه او تا چه اندازه می‌تواند با تماشاگر ارتباط برقرار کند.
اما میان 3 فیلمی که از هفته آینده اکران می‌شوند، زندگی با چشمان بسته ساخته رسول صدرعاملی بیش از بقیه جلب توجه می‌کند.

این فیلم که در زمستان87 جلوی دوربین رفت و تولیدش تا میانه‌های88 به طول انجامید، جزو آثاری بود که در جشنواره فجر پشت درهای بسته ماند و مدت‌ها شایعه توقیفش به گوش می‌رسید. زندگی با چشمان بسته اثری اجتماعی است که گویا موضوع ملتهبی نیز دارد. ترکیب بازیگران فیلم هم جالب توجه است و احتمالا حضور توأمان ترانه علیدوستی، حامد بهداد و پولاد کیمیایی در یک فیلم می‌تواند مورد توجه تماشاگر قرار گیرد. ندارها نیز با حضور بازغی، هانیه توسلی، مریم بوبانی و محسن تنابنده، با سوژه‌ای خاص می‌تواند مورد توجه مخاطبانی قرار گیرد که به‌دنبال سینمای متفاوت هستند.

اما در شرایطی که اکران «ورود آقایان ممنوع» تمدید شده، سینمای ایران چشم‌انتظار یک فیلم میلیاردی دیگر است. شش و بش فیلمی تجاری است که با حضور مجدد زوج گلزار - حیایی، گفته می‌شود قرار است موفقیت 7 سال پیش «کما» را تکرار کند. از شش و بش به‌عنوان آخرین برگ برنده سینمای تجاری ایران در سال 90 یاد می‌شود و باید دید این فیلم چه کارکردی در گیشه می‌یابد. دور جدید اکران فیلم‌های سینمای ایران در سینماهای پایتخت از امروز (2شهریورماه) با اکران 2 فیلم آغاز می‌شود و از هفته‌ آینده با اکران 3فیلم ادامه پیدا می‌کند.

«آلزایمر» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و «زنان ونوسی، مردان مریخی» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار از امروز در سینماهای تهران به نمایش درمی‌آیند. آلزایمر که در گروه «عصر جدید» به نمایش در‌می‌آید، داستان زنی است که همسر خود را در تصادفی از دست داده و هر سال برای یافتن او در روزنامه آگهی می‌دهد. در این فیلم فرامرز قریبیان، مهدی هاشمی، مهتاب کرامتی، مهران احمدی، حمید ابراهیمی، هدی ناصح، صوفیا دژاکام و علی خازنی بازی می‌کنند و همچنین تهیه‌کنندگی آن بر عهده سعید سعدی بوده است. آلزایمر در 2بخش مسابقه ملی و بین‌الملل بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و جوایزی هم دریافت کرد، از جمله مهدی هاشمی مشترکا برای بازی در این فیلم و «آقایوسف»، سیمرغ بهترین بازیگر مرد را از این جشنواره دریافت کرد.

فیلم سینمایی زنان ونوسی، مردان مریخی به کارگردانی کاظم راست‌گفتار و تهیه‌کنندگی سید محمدرضا مفیدی نیز به جای «اینجا بدون من» در گروه آفریقا اکران می‌شود. داستان این فیلم درباره مهندس جوانی به نام «سعید» است که مقدار زیادی پول قرض می‌گیرد تا همسرش را برای اسکی به فرانسه بفرستد. زمان اسکی همسر، مرد یخ می‌زند و.... در فیلم جدید راست‌گفتار، امین حیایی، بهاره رهنما، شیلا خداداد، امیرحسین رستمی، سحر زکریا‌ و شراره رخام به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ادامه اکران «ورود آقایان ممنوع» و «سوت پایان»

تهیه‌کننده فیلم سینمایی ورود آقایان ممنوع ساخته رامبد جوان از ادامه اکران این فیلم تا عید فطر خبر داد. علی سرتیپی در این ارتباط به مهر گفت: با توجه به استقبال و درخواست مخاطبان و موافقت شورای صنفی به‌دلیل وجود تعطیلات نمایش اکران عمومی ورود آقایان ممنوع تا عید فطر در 15سینمای تهران همچون، آزادی، پردیس ملت، فرهنگ، پردیس زندگی، شکوفه و... ادامه می‌یابد.

همچنین اکران فیلم «سوت پایان» ساخته نیکی کریمی نیز یک هفته دیگر ادامه پیدا می‌کند. به گفته حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش بر اساس تبصره ماده44 آیین‌نامه شورای صنفی نمایش قرار شد اکران سوت پایان یک هفته دیگر ادامه پیدا کند. وی افزود: فیلم «پروانگی» قاسم جعفری نیز با توجه به پایین آمدن کف فروش‌اش قرار شد از گروه برداشته شود اما یک هفته در سینما استقلال به صورت آزاد اکران خواهد شد.

کد خبر 143883
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز