دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس بازار سرمایه از رکورد زنی و افزایش قیمت سکه تا مرز 700 هزار تومان در صورت ادامه روند افزایشی قیمت طلا در بازار جهانی خبر داد.

سکه طلا

  مجید محمد علی زاده آرانی در گفت وگو با ایلنا با بیان این که قیمت طلا تا دو سه روز آینده به یک هزار و 900 دلار می رسد گفت: قیمت سکه در صورت رسیدن بهای طلا در بازار جهانی به 2 هزار دلار تا پیش از فرا رسیدن ژانویه (دی ماه) سال جاری ، یعنی کمتر از 4 ماه دیگر به مرز 700 هزار تومان خواهد رسید.

به گفته وی در حال حاضر قیمت سکه و طلا در بازار داخلی با قیمت طلا در سطح بازارهای بین المللی همخوانی ندارد و قیمت عرضه شده در بازار داخلی و اقعی نیست .

وی یکی از دلایل این امر را کنترل دستوری قسمت این فلز زرد در بازار داخلی دانست.

این کارشناسان بازار سرمایه عبور قیمت سکه از مرز 530 هزار تومان در روز های گذشته را افزایش قیمت طلا در بازار های بین المللی به دلیل رکود فزاینده در اقتصاد امریکا و اروپا و همچنین سقوط شاخص سهام در بورس های اروپایی و آسیایی و همچنین بحران در اقتصاد کشورهای وابسته به آمریکا نظیر ژاپن ، کره و اندونزی دانست.

وی اعلام کرد: به احتمال بسیار زیاد قیمت طلا تا قبل از پایان سال جاری میلادی به مرز 2 هزار دلار خواهد رسید.

وی رسیدن به مرز 2 هزار دلار طلا را ناشی از عطش سیری ناپذیر سرمایه گذاران ذکر کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال در صورت رسیدن قیمت طلا به 2 هزار دلار آیا باز هم شاهد افزایش قیمت در بازار طلا خواهیم بود اظهار داشت: به احتمال بسیار زیاد قیمت طلا تا مدتی بین یک هزار و 900 تا 2 هزار دلار در نوسان خواهد بود و افزایش نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا،قیمت طلا در بازار جهانی امروز به یک هزار 887 دلاردر هر اونس رسید.

قیمت سکه در بازار داخلی در روز گذشته به مرز 533 هزار تومان رسید که پیش بینی می شود فردا این قیمت با 10 هزار تومان افزایش به 543 هزار و 200 تومان برسد.

کد خبر 143772
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز