گروه اقتصادی: 1853 دلار بدهید یک اونس طلا بخرید! این تازه‌ترین قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی است.

سکه

ارزشی بی‌سابقه برای گرانبهاترین فلز دنیا که باعث شد تا دیروز فعالان بازار داخلی در ایران همه صحبت از قیمت طلا و آینده بازار را نقل محافل خود کنند؛ چراکه خبرها به ثانیه پخش شد که در بازار آزادشهر تهران هر قطعه سکه طرح قدیم و جدید طلا به‌ترتیب 530 و 520 هزار تومان قیمت خورده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر هم در یک اظهارنظر بلندپروازانه گفت که سکه 600 هزار تومان هم خواهد شد؛ البته اگر هر اونس طلا قله 2000 دلاری را فتح کند. یک کارشناس بازارهای مالی در تحلیلی از وجود حباب در قیمت سکه و طلا خبر داده و گفته است احتمال سقوط قیمت طلا با همان میزان رشد دور از ذهن نیست. شورای جهانی طلا هم گزارش داده تقاضای جهانی برای طلا در 3 ماهه دوم سال 2011 میلادی 17 درصد افت کرده است.

قیمت‌ها حباب ندارد

رئیس‌اتحادیه کشوری طلا و جواهر ضمن اینکه از افزایش نرخ سکه و رسیدن آن تا 600 هزار تومان در آینده نه چندان دور خبر داد، گفت: قیمت‌ طلا و سکه در بازار داخلی و خارجی واقعی بوده و هیچ حبابی ندارد. به گزارش فارس محمد کشتی‌آرای با اشاره به افزایش نرخ سکه در بازار داخلی، گفت: وقتی بازارهای جهانی و داخلی دچار التهاب می‌شوند نرخ‌های اعلام شده در بازار برای فروش سکه کمی جلوتر از ارزش واقعی است.

بازار جهانی حباب دارد

شاهین شایان آرانی از کارشناسان اقتصاد بین‌الملل شکسته شدن خط مقاومت 1800 دلاری طلا را کاملاً غیرعادی می‌داند و نسبت به فرصت‌طلبی‌های سوداگرانه در این فضا هشدار می‌دهد و می‌گوید: قیمت طلا در سطح بین‌المللی از نرم‌، استاندارد و پیچیدگی‌هایی که باید برخوردار باشد، کاملا جدا شده و قیمت جهانی طلا در حال حاضر به‌شدت حبابی است، به‌شدت روند افزایشی داشته و یک روزی حتما ریزش می‌کند. او می‌افزاید: طلا در دنیای امروز با توجه به ابزارهای مالی که در اختیار مردم است جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست، آنچه امروز در این بازار رخ می‌دهد لحظه‌ای و هیجان مقطعی است.

کد خبر 143694
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز