همشهری آنلاین: از ابتدای کار بنا بر دورکاری مطلق نبوده است و ما هم نگفته ایم کارمندان تا زمان بازنشستگی دور کار باشد. اینها باید مدام رفت وآمد داشته باشند

عبدالرضا شیخ الاسلامی گفت: تا قبل از این که اصلاحیه قانون کار در شورای عالی کار نهایی شود، هیچ مطلبی را نمی توان بیان کرد زیرا هیچ چیزی قطعی و نهایی نیست و نباید در این باره دست به قضاوت های زودهنگام زد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره اصلاح قانون مشاغل سخت زیان آور اظهار داشت: مشاغل سخت و زیان آور که در قانون تعریف شده، نیاز به اصلاح دارد و ما هم در صدد ایجاد اصلاحات جدید در آن هستیم و همیشه هم در آن امکان بازنگری وجود دارد.

درباره اصلاحیه قانون قضاوت های زودهنگام نداشته باشیم

شیخ الاسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره این که عده ای مطرح می کنند در اصلاحات قانون جدید کار کف دستمزد برداشته شده است، گفت: تا قبل از این که اصلاحیه قانون کار در شورای عالی کار نهایی شود، هیچ مطلبی را نمی توان بیان کرد زیرا هیچ چیزی قطعی و نهایی نیست و نباید در این باره دست به قضاوت های زودهنگام زد.

دورکاری مطلق نداریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیح این که گفته می شود وزارت کار فراخوانی برای بازگشت کارمندان دورکار خود به محل کار داده است، تصریح کرد: از ابتدای کار بنا بر دورکاری مطلق نبوده است و ما هم نگفته ایم کارمندان تا زمان بازنشستگی دور کار باشد. اینها باید مدام رفت وآمد داشته باشند و زمان هایی را برای هماهنگی، تبادل اطلاعات، دوره های آموزشی، ایجاد تعلقات سازمانی و ارتباطات درون سازمانی خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: منتهی یک مشکل عمده وجود دارد و آن این است که زمانی کاری را انجام می دهیم، برخی ها می گویند چرا انجام دادید و شروع به انتقاد می کنند. زمانی که کار دیگری انجام می دهیم به آن هم انتقاد می کنند.

شیخ الاسلامی در ادامه گفت: اگر دوباره کارمندان دور کار شوند، باز موجی در رسانه ها ایجاد می شود و این به نظر من بی دقتی و کم لطفی عده ای است. ما بر امور مجموعه خود مسلط هستیم و با آگاهی، علم، کار کارشناسی و مطالعه کارهای خود را انجام می دهیم و پاسخگوی اقدامات مجموعه خود هم هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بعضی از افراد بجای این که از کم و کیف کار جویا شوند، شروع به قلمفرسایی و خیالپردازی می کنند و این رویه درستی نیست و اگر هدف اطلاع رسانی است، بالاخره این همه مسئول در وزارتخانه هستند که می توانند به راحتی همگان را در جریان طرح دورکاری و یا سایر برنامه های این وزارتخانه قرار دهند و نیازی به جوسازی از سوی برخی افراد در رسانه ها وجود ندارد.

 

کد خبر 143720
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز