همشهری آنلاین: رقابت‌های پومسه تکواندوی یونیورسیاد جهانی دانشجویان در چین با کسب نخستین مدال ایران توسط علی نادعلی پیگیری شد.

logo


به گزارش مهر، در نخستین روز از رقابت‌های پومسه تکواندوی یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین عصر روز پنجشنبه (27 مرداد) در دیدار نهایی مسابقات، علی نادعلی با کسب 8.29 امتیاز به صورت مشترک با نماینده ویتنام بر سکوی سوم قرار گرفت و مدال برنز را بر گردن آویخت.

در این بخش نماینده چین با مجموع 8.62 امتیاز، نماینده کره جنوبی با 8.54 و نماینده ویتنام با 8.45 رده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند اما طبق قوانین مسابقات نفرات سوم و چهارم به مدال برنز مشترک رسیدند.

نادعلی با کسب این نشان اولین مدال کاروان دانشجویان ایران در یونیورسیاد دانشجویان جهان را به دست آورد.


بانوی تکواندوکار ایران به مدال نقره رسید/ اولین مدال بانوان از یونیورسیاد

مهسا مردانی، بانوی تکواندوکار کشورمان پس از موفقیت در مراحل مقدماتی و نیمه نهایی جواز حضور در مرحله فینال را به دست آورد.

مردانی در فینال مسابقات پومسه با کسب 8.47 امتیاز پس از شرکت کننده چینی در رده دوم قرار گرفت تا به عنوان نخستین بانوی ایرانی موفق به کسب مدال در بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان شود. مردانی در این رقابت سه امتیاز مشابه 8.47 را کسب کرد.

در این بخش" جینگ جینگ ژیان" از چین با 8.60 امتیاز به مدال طلا رسید و "جی یونگ پارک" از کره جنوبی با 8.42 امتیاز به مدال برنز دست یافت.


تیم پومسه مردان برنز و تیم بانوان نقره گرفت

تیم‌های تکواندو پومسه کاروان دانشجویان ایران در بیست و ششمین دوره مسابقات یونیورسیاد جهانی صاحب مدال‌های برنز و نقره شدند.

در دومین روز از رقابت‌های پومسه یونیورسیاد 2011 چین، نمایندگان ایران روز جمعه (28 مرداد) در دیدار نهایی بخش تیمی مردان به مصاف حریفان خود رفتند که تیم ایران متشکل از حمید نظری، حسین بهشتی و آرمین اکبری با امتیاز 43/8 به مدال برنز دست یافت.

بر این اساس تیم ایران در حرکت تبک امتیاز 40/8 و در حرکت دوم پیونگ وون امتیاز 37/8 را به دست آورد تا در مجموع با امتیاز 43/8 دومین مدال برنز کاروان ایران را کسب کند. در این مسابقه تیم پومسه تیمی کره جنوبی با امتیاز 75/8 به مقام قهرمانی دست یافت و تیم چین با امتیاز 63/8 مدال برنز را از آن خود کرد.

در بخش فینال تیمی، تیم بانوان ایران متشکل از مهسا مردانی، نسترن ملکی و کلثوم نادرخانی با امتیاز 8.59 به مدال نقره دست یافتند.

در این رقابت نزدیک تیم ایران در ماده کومپانگ امتیاز 57/8 و در ماده تبک 60/8 امتیاز را به دست آورد تا در مجموع با امتیاز 59/8 به مدال نقره دست یابد. این مدال درحالی کسب شد که مجموع امتیاز ایران با چین مساوی بود اما به خاطر اجرای بهتر، جایگاه دوم نصیب دختران ایرانی شد.

تیم کره‌جنوبی با امتیاز 65/8 به مدال طلا دست یافت و تیم‌های چین و ویتنام به مقام سوم مشترک رسیدند. همچنین مهسا مردانی دومین مدال نقره خود در این رقابت‌ها را کسب کرد.

 

کد خبر 143645
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز