همشهری آنلاین: یک کارشناس تعذیه در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف زردآلو در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عصبی موثر است.

زردالو

به گزارش ایسنا، شهلا جودت با بیان این مطلب افزود: زردآلو حاوی ویتامینهای E، C و آهن است و مواد مغذی موجود در آن از چشم محافظت و فیبر موجود در آن با بیماری‌ها مبارزه می‌کنند.

وی ادامه داد: زردآلوهایی که رنگ نارنجی تیره دارند، حاوی بتاکاروتن بیشتری هستند و بتاکاروتن موجب کاهش خطر بروز بیماریهای قلبی، سکته، آب مروارید و بعضی سرطان‌ها می‌شود.

وی زردآلو را غذای مفیدی برای سلامت قلب معرفی کرد و اظهار داشت: بتاکاروتن موجود در زردآلو در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود که در حفظ بینایی چشم موثر است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی جلوی تخریب سلول‌ها را می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اسید سالیسیلیک موجود در زردآلو نیز ضدباکتری و عفونت است و همچنین مصرف این میوه پرخاصیت در حفظ قند و کاهش کلسترول خون موثر است.

وی عنوان کرد: فیبر موجود در زردآلو از بروز یبوست و بیماری‌های روده‌ای پیشگیری می‌کند و زردآلو رسیده به علت دارا بودن ویتامین‌های گروه B در درمان بیماری‌های عصبی، روحی، بی‌خوابی، خستگی شدید، گیجی و فراموشی مفید است.

به گفته این کارشناس تغذیه، میوه و هسته شیرین زردآلو به دلیل دارا بودن ویتامین C در تقویت بدن، رفع اختلال رشد کودکان، جلوگیری ازخونریزی لثه، درمان درد مفاصل و روماتیسم مفید است.

جودت با بیان این که هر یک 100 گرم زردآلو، 270 کیلو کالری انرژی ایجاد می‌کند، گفت: در 100 گرم زردآلو 14 میلی‌گرم کلسیم، 19 میلی‌گرم فسفر، 294 پتاسیم، 2700 واحد ویتامین A و یک گرم پروتئین و 10 میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد.

وی افزود: زردآلوی نارس، دیرهضم و نفاخ است و برای افرادی که معده ضعیف و حساس دارند مناسب نیست.

کد خبر 143627
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز