همشهری آنلاین: رییس اتاق مشترک ایران و چین، حجم مبادلات ایران و چین در سال 2006 را 14 میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، اسدالله عسگر اولادی, رییس اتاق مشترک ایران و چین گفت: آمارها نشانگر این است که مبادلات ایران و چین طی 17 سال اخیر 700 برابر شده، این درحالی است که مبادلات تجاری دو کشور از 200 میلیون دلار شروع شده و در سال 2006 به 14 میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: تا پایان سال سه هیات از چین به ایران سفر کرده و در مقابل یک هیات ایرانی برای شرکت در نمایشگاه و سمینار در چین، عازم این کشور خواهد بود.

عسگر اولادی ادامه داد: اتاق ایران آمادگی این را دارد که با چینی‌‏ها همکاری‌‏های لازم را داشته باشد، این در حالی است که در 5 سال اخیر 2300 نفر از عاملان اقتصادی کشور به عضویت اتاق ایران و چین درآمده که اگر شناخت متقابل باشد، در توسعه اقتصادی و فرهنگی موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر توانسته‌‏ایم با حضور در چین روابط خود را ماهانه توسعه دهیم و توقع ما این است که چین نیز ماهیت کشور ما را درک کرده؛ البته چین در صحنه بین‌‏المللی همواره از ایران حمایت کرده است.

رییس اتاق مشترک ایران و چین، ادامه داد: چین هم اکنون به یک قدرت بزرگ در صحنه جهانی تبدیل شده، علاوه بر این قدرت فرهنگی بسیار کهنی نیز دارد.

کد خبر 14349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز