چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

گروه حوادث: پرونده مرگ مرموز یک زن که جسد بی‌صورتش در کوه‌های امامزاده داوود پیدا شده بود پس از گذشت 8سال بسته شد.

فرحناز

 درحالی‌که مرگ این زن معمای پیچیده‌ای را پیش روی قاضی و پلیس قرار داده بود و همه احتمال می‌دادند که فرضیه قتل در میان است، قاضی گیوکی رئیس شعبه 1156 دادگاه بعثت برای شوهر وی که مظنون شماره یک بود قرار منع تعقیب صادر کرد و با کشف راز این جسد، این پرونده با اعلام اینکه زن جوان دست به‌خودکشی زده مختومه شد.

ناپدید شدن مرموز

19فروردین ماه سال 82مرد 34ساله‌ای نزد پلیس رفت وخبر از ناپدیدشدن همسرش داد.وی گفت: همسر29ساله‌ام به نام فرحناز از روز 5 فروردین ناپدید شده و خبری از او ندارم. اول فکر می‌کردم به خانه مادرزنم رفته، اما وقتی شنیدم آنجا هم نیست تعجب کردم و گفتم پلیس را در جریان قرار دهم. شاکی افزود:

یک روز پیش از ناپدیدشدن فرحناز با هم درگیر شدیم. دعوای زن و شوهری بود. من هم عصبانی بودم و خانه را ترک کردم. وقتی برگشتم از 2پسر کوچکم شنیدم که مادرشان به خانه پدربزرگش رفته است اما به خانه آنها هم نرفته بود. پس از اظهارات این مرد ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران با دریافت دستور قضایی تحقیقات خود را برای پیدا کردن فرحناز آغاز کردند.

معمای جسد بی‌صورت

درحالی‌که بررسی‌های پلیسی در این زمینه ادامه داشت ماموران در 31فروردین ماه سال 82 جسد زنی را در کوه‌های امامزاده داوود پیدا کردند که صورتش را حیوانات خورده بودند. افرادی که برای چیدن کرفس وریواس به آن منطقه رفته بودند با مشاهده جسد، پلیس را در جریان قرار داده بودند.

پزشک جنایی که بالای سر جسد حاضر شده بود اعلام کرد که قربانی زنی حدودا 30ساله است و 20روزی از مرگش می‌گذرد. پلیس در نخستین قدم به بررسی پرونده ناپدیدشده‌ها پرداخت و در بین آنها به نام فرحناز رسید اما چون جسد بی‌صورت بود نمی‌شد اطمینان داد که همان فرحناز است. همزمان با تحقیقات پلیسی پدر فرحناز نزد پلیس مراجعه کرد و به طرح شکایت از دامادش پرداخت.

وی مدعی بود که دخترش با دامادش اختلافات شدیدی داشتند و او راز ناپدیدشدن دخترش را می‌داند. آنها احتمال می‌دادند که دامادشان دخترشان را کشته است. این در حالی است که همسایه‌های فرحناز بارها شاهد درگیری و کتک‌کاری‌های این زن و شوهر بودند و همه می‌دانستند که آنها با هم اختلاف دارند. یکی از همسایه‌ها مدعی بود که فرحناز نزد او رفته و گفته که قصد خودکشی دارد اما به خاطر بچه‌هایش می‌ترسد.

آزمایش DNA

تنها راه شناسایی هویت جسد بی‌صورت، انجام آزمایش DNA بود. با دستور قاضی گیوکی رئیس شعبه 1156 دادگاه بعثت، سرانجام از پدر و مادر فرحناز و جسد بی‌صورت آزمایش گرفته شد و روشن شد که جسد متعلق به فرحناز است.

درحالی‌که همسر قربانی مظنون شماره یک بود در بازجویی‌ها اعلام کرد که بی‌گناه است و هیچ دلیلی برای کشتن همسرش نداشته است. با توجه به انکار متهم در مراحل تحقیقات و اینکه همسایه‌های فرحناز اظهار داشتند که او قرص‌های افسردگی مصرف می‌کند و بارها نزد آنها گفته که می‌خواهد به کوه‌های امامزاده داوود برود و با خودکشی به زندگی‌اش پایان دهد، قاضی گیوکی با اعلام اینکه فرحناز دست به‌خودکشی زده است قرار منع تعقیب صادر کرد.

کد خبر 143467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز