شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری ورزشی: هفته پنجم دور برگشت لیگ‌برتر بسکتبال تحت‌الشعاع دیدار دو تیم صباباتری، مدافع عنوان قهرمانی و مهرام مدعی جدید بسکتبال واقع شده بود.

این بازی به جای 2 امتیاز برای تیم برنده، 4 امتیاز ارزش داشت و قرار شد که نتیجه این پیکار در لیگ‌برتر تهران هم محاسبه شود. بعد از آن بازی جنجالی چند ماه پیش هر دو تیم با جذب یاران خارجی شرایطی کاملا متفاوت پیدا کرده بودند.

مهرام برای پایان دادن به طلسم ناکامی‌های چند سال گذشته‌اش مقابل تیم اول ایران از هر نظر آماده بود «ارولیچ» مربی صرب این تیم همانند شطرنجبازی قهار مهره‌چینی کرد تا بتواند «مهران شاهین‌طبع» مطرح‌ترین مربی داخلی کشور را مات کند!

مهرام تنها در کوارتر اول کم آورد اما هنگامی که پرتاب‌های 3 امتیازی بازیکنان این تیم به خصوص مهدی کامرانی، خوزه‌لوردا و صمد نیکخواه بهرامی پشت‌سر هم وارد حلقه صباباتری شد، راه شکست صدرنشین و تیم مدافع عنوان قهرمانی هموار شد.

پس از تساوی 24 بر24 دو تیم در پایان نیمه اول و با شروع کوارتر سوم صباباتری با مهرام دیگری مواجه بود که کاملا بر بازی احاطه داشت. استفاده درست مهرام از سه بازیکن خارجی خود خوزه لوردا، پروکامرون، وینگو فیلد، صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی و استراحت به موقع ارولیچ برای 5 خطا نشدن آنان و انگیزه‌های موجود نزد نفرات جانشین به خصوص کاوه قریه و کاوه نورافزا که هر موقع به جای کامرانی آمد، امتیازات باارزشی گرفت، باعث شد تا صباباتری از تب و تاب بیفتد.

در تیم صباباتری نه ماکان دیوماسی فرانسوی و نه جوزف گارس دومنیکنی و نه ملی‌پوشان داخلی آن کرم احمدیان، بهزاد افرادی، حامد آفاق و آیدین نیکخواه‌بهرامی آنچنان در بند تاکتیکی تیم حریف گرفتار آمده بودند که در نیمه دوم اثر چندانی از آنان مشهود نبود.

صباباتری در این بازی جای خالی «آندره پتیس» را بیشتر از همیشه احساس کرد، بازیکنی که در موفقیت‌های سال گذشته تاثیر بسزایی داشت.

در سایر بازی‌ها نیز برخورد دو تیم ستاره بنز کرج – تربیت‌بدنی کرمان تنها دیداری بود که به وقت اضافه کشیده شد که در «اورتایم» برتری کرمانی‌ها با 6 امتیاز اختلاف رقم خورد. در اصفهان دیدار دو تیم ریشه‌دار بسکتبال ذوب‌آهن – گرگان با برتری تیم میزبان همراه شد.
شاگردان محسن صادق‌زاده در تمامی کوارترها برتری محسوسی بر تیم گرگانی داشتند. ذوب‌آهن با این پیروزی جایگاه سوم جدول را به خود اختصاص داد.

در زنجان پیام زنجان با  اسدالله کبیر  مقابل تیم بحران‌زده هیات فارس با پیروزی پر گل دیدارش را به پایان برد. در شهرکرد، پیکان بدون کمترین مشکل با برتری 106 بر 76 از سد هیات این شهر گذشت.

دیدار دانشگاه آزاد – گل‌گهر سیرجان هم پیکاری نزدیک بود که با پیروزی شاگردان عباس آقاکوچکی به پایان رسید. با رو به اتمام رفتن بازی‌های مقدماتی تمامی تیم‌ها در اندیشه بازی‌های مرحله اول (پلی‌آف) هستند.

لیگ بسکتبال ایران،بهترین لیگ آسیا

محمدمهدی ایزدپناه، سرمربی تیم هیات بسکتبال گرگان معتقد است: لیگ بسکتبال باشگاه‌های برتر ایران طی ۵ سال اخیر در گروه لیگ‌های معتبر آسیا قرار گرفته است. ایزدپناه افزود: در طول سال‌های اخیر بازیکنان خوب بسکتبال از آمریکا و اروپا در لیگ بسکتبال ایران حضور یافته‌اند و مربیان خوبی هدایت تیم‌های لیگ برتر را بر عهده گرفتند.

وی ادامه داد: کیفیت رقابت‌های لیگ برتر افزایش یافته و کسب عنوان سومی آسیا توسط تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی دوحه نیز در سایه ارتقای سطح کیفی لیگ برتر به‌دست آمد.

کد خبر 14339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز