سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

گروه شهری: در نظام اسلامی باید تلاش کنیم زمینه شکل‌گیری شادی و نشاط بدون گناه به‌وجود آید و به اوقات فراغت مردم به‌خصوص جوانان و بانوان با رعایت مسائل دینی و اخلاقی توجه لازم را مبذول کنیم.

ghalibaf

دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسمی که به‌مناسبت میلاد امام حسن‌مجتبی‌(ع) در بوستان آزادگان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد دومین امام شیعیان و قدردانی از همه دست‌اندرکاران جشن‌های شعبانیه، اظهار کرد: برگزاری جشن‌های شعبانیه، مخالفان و موافقانی داشت که همه آنها برای من محترم هستند و من همه آنها را بر خیر و صلاح می‌بینم چرا که راه رشد شهر و کشور ما در همین است که محل تلاقی دیدگاه‌ها باشیم و نظرات مختلف را هم بشنویم.

قالیباف با تاکید اینکه ما هرگز چنین ادعایی نداشتیم که این مراسم بدون عیب و نقص برگزار شده است، خاطرنشان کرد: من مشاهده کردم که برخی به شکل غیرمنصفانه اشکالات را بزرگ جلوه دادند؛ هر چند ما منکر وجود اشکال نیستیم اما خود آن منتقدان قطعا مدیر بوده و مراسم گوناگونی نیز اجرا می‌کنند، انصاف این است که بدون حب و بغض قضاوت کنند و نقاط ضعف و قوت را در کنار هم ببینند. وی در ادامه اضافه کرد: اگر نقاط قوت و ضعف در کنار یکدیگر دیده شود می‌توانیم بنابر وظیفه شرعی و اخلاقی‌مان کشورمان را بسازیم.

شهردار تهران تصریح کرد: ما در نظام اسلامی باید تلاش کنیم زمینه شکل‌گیری شادی و نشاط بدون گناه به‌وجود آید و به اوقات فراغت مردم خصوصا جوانان و بانوان با رعایت مسائل دینی و اخلاقی توجه لازم را مبذول کنیم.قالیباف با بیان اینکه همانگونه که عزاداری ماه محرم و صفر در کشور ما نهادینه شده باید روزهای جشن و شادی مانند 17 ربیع‌الاول و 13 رجب و غیره نیز نهادینه شوند، گفت: این وظایف ماست که در کشور شادی و نشاط را بدون وجود گناه نهادینه کنیم که این موضوع هم از لحاظ جامعه‌شناسی و هم از جهت مسائل دینی حائز اهمیت است. وی افزود: ما در شهرداری تهران با یک کار دقیق تحقیقاتی روبه‌رو هستیم و در این ایام تابستان و اوقات فراغت تابستانی که ماه‌های رجب، شعبان و رمضان تلاقی پیدا کرده باید بکوشیم با کمک صاحب‌نظران و مردم مراسم جشن و شادی را در کشور برپا کرده و اوقات فراغت ساکنان شهرمان را با استفاده از فرهنگ اصیل اسلامی غنی سازیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروز بزرگ‌ترین مراسم قرآنی در شهر تهران توسط شهرداری هر شب قبل و بعد از افطار در حال برگزاری است، گفت: در این مورد هم از صدا و سیما خواسته‌ایم که همچون برنامه قنوت انتظار این برنامه‌ها انعکاس گسترده‌ای داشته باشد. قالیباف در ادامه عنوان کرد: امیدوارم دست در دست هم دهیم تا در این دهه که دهه پیشرفت و عدالت است به اهداف مطلوب دست یابیم.

کد خبر 143365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز