شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

گروه سیاسی: لایحه حمایت از خانواده با حذف موادی که در 4 سال گذشته حاشیه‌ساز شده بود و لایحه افزایش تعطیلات عید فطر با تمام حواشی خود که در 2هفته اخیر رقم خورده است؛ این هفته در دستور کار بررسی مجلس قرار گرفته است.

بررسی لایحه حمایت از خانواده که در تیرماه سال 86 در جلسه هیات دولت به تصویب رسید؛ از مجلس هفتم آغاز شد؛ اما بنا به اعتراض‌هایی که در بیرون از مجلس به‌ویژه از سوی طیف زنان نسبت به این لایحه رقم خورد؛ در مجلس هشتم نیز بررسی موادی از این لایحه با تاخیر مواجه شد؛ انتظار می‌رفت با بایکوت تقریبا 8 ماهه این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس؛ عمر بررسی یکی از جنجالی‌ترین لایحه‌های دولت به مجلس نهم بکشد؛ اما این هفته این لایحه با حذف جنجالی‌ترین ماده خود که معطوف به اعمال شرایطی برای ازدواج مجدد مردان بود و اعتراض جامعه زنان را برانگیخته بود در صحن بررسی و به سرانجام می‌رسد.

در آخرین تغییراتی که روی ماده 23 لایحه حمایت از خانواده صورت گرفته بود 10شرط برای ازدواج مجدد مردان درنظر گرفته شده بود که این ماده با نظر اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی حذف شده است. دومین ماده‌ای که از سوی دولت با قید 2فوریت قرار است در صحن علنی مطرح شود و پیش از طرحش موافقان و مخالفانی را در 2جبهه به‌خود می‌بیند؛ لایحه افزایش تعطیلات عید فطر است؛ لایحه‌ای که قرار است در نیمه‌ماه رمضان به مجلس بیاید و با احتساب رای مجلس به فوریتش و احتساب 10روزی که شورای نگهبان برای اعلام نظر خود درباره طرح‌ها و لوایح فرصت دارد کمتر محتمل به‌نظر می‌رسد که به عید فطر امسال برسد.

از همین رو هم هست که برخی نمایندگان، به مخالفت برخاسته که بررسی چنین لایحه‌ای می‌تواند در مجالی دیگر و با فرصتی بیشتر صورت گیرد و آوردن این لایحه در شرایطی که به تعطیلات عید فطر نخواهد رسید تلف‌کردن زمان مجلس است که بنا به گفته کواکبیان برای هر دقیقه آن هزینه‌ای بالای 10 تا 15 میلیون تومان صرف می‌شود. براساس لایحه‌ای که دولت به مجلس داده است؛ درصورتی که روز بعداز عید فطر با تعطیل رسمی یا جمعه همزمان شود روز پس از آن به‌عنوان روز دوم تعطیلی عیدفطر خواهد بود.

کد خبر 143010
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز