پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا که برای توضیح درباره شورش‌های اخیر در شهرهای بریتانیا در مجلس عوام حاضر شد، ناآرامی‌های را "جنایت" خواند.

cameron

به گزارش رادیو دولتی انگلیس؛ دیوید کامرون گفت عکس العمل پلیس در برخورد با آشوب‌ها بسیار کند بوده است.

او تاکید کرد که دولت "شورش و غارت" را تحمل نخواهد کرد.

نخست وزیر انگلیس همچنین مدعی شد که آشوب‌های اخیر نتیجه فرهنگی است که بچه ها با آن بزرگ می‌شوند و بر اساس آن حق را از ناحق تشخیص نمی‌دهند.

او برخلاف بسیاری از ارزیابی‌های موجود درقبال ریشه‌های شورش بی‌سابقه در انگلیس؛  این نظر را رد کرد که فقر و مشکلات مالی مسبب این حوادث بوده است.

london

کامرون اختصاص۲۰ میلیون پوند به بازسازی خیابان‌های اصلی خسارت دیده در جریان آشوب‌ها را از جمله اقدامات دولت برای جبران خسارات عنوان کرد.

more  قاب‌های غارت و آتش از لندن

کامرون همچنین گفته است که از عکس‌هایی که ناآرامی های اخیر گرفته شده برای شناسایی کسانی که دست به اقدامات خشونت آمیز زده‌اند استفاده خواهد شد.

او هشدار هم داده که "ابراز نگرانی تصنعی" در مورد نقض حقوق بشر از استفاده از این تصاویر برای شناسایی "آشوبگران و غارتگران" جلوگیری نخواهد کرد.

در همین حال یورو نیوز هم گزارش داد نخست وزیر بریتانیا همچنین از مقام‌‏های محلی خواست "جوانان بزهکار" را از مجموعه‏‌های مسکونی دولتی اخراج کنند.

او همچنین گفت که اجازه نخواهد داد که فرهنگ وحشت‏پراکنی در خیابان‏‌های بریتانیا حاکم شود و هر کار لازم برای حفظ قانون و نظم به انجام خواهد رسید.

نخست وزیر بریتانیا همچنین وعده داده که مجوز و امکانات لازم برای برداشتن نقاب از چهرۀ افراد نقاب دار در در مناطقی خشونت‏خیز در اختیار پلیس قرار بگیرد.

در خشونت‌های خیابانی اخیر در چند شهر بریتانیا چهار تن کشته و بیش از ۱۲۰۰ تن دستگیر شدند.

کد خبر 142835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز