پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

فصل جدید لالیگا هفته پیش شروع شد.

فوتبال - اسپانیا

کلید قهرمانی در دست گواردیولا

مدافع عنوان قهرمانی لالیگا، امسال تغییرات زیادی در تیم خود نداشته است. جز جدایی خفرن، بازگشت گابریل میلیتو به آرژانتین و انتقال بویان کرکیچ به رم، هیچ‌کدام از بازیکنان کلیدی این تیم جدا نشده‌اند. در مقابل، آنها با خرید الکسیس سانچز مهاجم اهل شیلی اودینزه، خط حمله تیم خود را تقویت کرده‌اند. در شرایطی که به‌نظر نمی‌رسد عملکرد بازیکنان بارسا نسبت به‌سال گذشته افت کند، ظاهراً همه چیز برای دفاع از عنوان قهرمانی است. اخیراجرار پیکه مدافع تیم بارسا هم موفقیت تیمش را به حضور گواردیولا درنیوکمپ مربوط دانسته است؛ «کلید موفقیت ما پپ‌گواردیولا است»؛ ادعایی که چندان هم نامربوط به‌نظر نمی‌رسد. باید منتظر ماند و دید که آیا امسال هم گواردیولا می‌تواند تیمش را از آزمونی به نام رئال‌مادرید سربلند عبور دهد یا نه.

رئال مادرید؛ همه چیز برای قهرمانی

وقتی که ژوزه مورینیو در ماه می2010 به رئال‌مادرید آمد، همه از او انتظار داشتند رئال را برای نخستین بار پس از2008 قهرمان لالیگا کند اما مورینیو ابتدای حضورش در رئال، با زیرکی اعلام کرد که نباید در فصل اول از او انتظار قهرمانی داشت. حالا یک فصل از حضور مورینیو در رئال‌مادرید گذشته است و بیشتر از این نمی‌تواند برای قهرمانی وعده بدهد. رئال با نظر مورینیو بازیکنانی مانند نوری شاهین، حمیت آلتین‌توپ، رافائل واران و فابیو کونترائو را خریداری کرده است. بالاتر از آن، فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه در راستای بیشتر کردن آزادی عمل مورینیو، خورخه والدانو مدیر ورزشی این تیم را که با مورینیو اختلاف نظر داشت برکنار کرد و بخشی از مسئولیت‌های او را به سرمربی پرتغالی واگذار کرد. رئال قطعا تا پایان فصل نقل و انتقالات (روز 31آگوست) دست‌کم یک مهاجم جدید هم در اختیار مورینیو خواهد گذاشت و در مقابل، جز قهرمانی چیزی از مورینیو نخواهد خواست.

مالاگا،منچستر سیتی اسپانیا می‌شود؟

مالاگا پس از آنکه در ماه ژوئن2010 توسط شیخ‌عبدالله‌بن‌ناصرالثانی خریداری شد، یک‌سال را بدون سر و صدا طی کرد. آنها فصل پیش برای بقا در لالیگا بازیکنانی مانند مارتین دمکلیس و ژولیو باپتیستا را خریدند و موفق شدند با قرار گرفتن در رده یازدهم تیم خود را در لالیگا حفظ کنند. اما نتیجه اتصال به منابع تقریبا نامحدود مالی خانواده شاهزاده قطری، تازه امسال خودش را نشان داده است. در فصل نقل و انتقالات، نه تنها در اسپانیا پرکارترین تیم بوده‌اند که در اروپا هم تنها تیمی مانند پاری‌‌سن‌ژرمن که از قضا این تیم هم مالکی قطری دارد همپای آنها خرید کرده‌ است. آنها امسال بازیکنانی مانند رود فان نیستلروی، ژرمی تولالان، سانتی کاسورلا و یوریس ماتایسن را به خدمت گرفته‌اند وبه همین دلیل پلگرینی ، سرمربی این تیم به کسب یکی از رتبه‌های بالای جدول فکر می‌کند.باید دید مالاگا می‌تواند، راه منچستر سیتی در انگلیس رابرود؟

الکسیس سانچز؛ مهاجمی برای تکرار قهرمانی

الکسیس سانچز به همراه ادینسون کاوانی مهاجم تیم ناپولی و خاویر پاستوره هافبک بازیساز تیم پالرمو، 3بازیکنی بودند که در فصل گذشته سریA مطرح شدند. سانچز شیلیایی با وجود اینکه با 12گل زده نتوانست با دی‌ناتاله و ادینسون کاوانی برای عنوان بهترین گلزن سریA رقابت کند، نظر چند تیم معتبر اروپایی را به‌خود جلب کرد که البته بارسلونا در میان آنها قرار نداشت. آبی‌اناری‌های ابتدا به‌دنبال جذب جوزپه روسی مهاجم ایتالیایی تیم ویا‌رئال بودند و تنها پس از آنکه نتوانستند با این مهاجم به توافق برسند، به فکر جذب سانچز افتادند و او را با قراردادی 5ساله به مبلغ 40‌میلیون یورو خریدند. انتقال به بارسلونا، اتفاق بزرگی در زندگی حرفه‌ای سانچز به‌شمار می‌رود. خود او درباره آمدن به نیوکمپ گفته است:«بهترین بازیکنان دنیا اینجا هستند. من می‌خواهم از مسی، ژاوی و اینی‌یستا چیز یاد بگیرم و به سطح آنها برسم.»

نوری شاهین؛ چالش بزرگ در رئال مادرید

جدایی نوری شاهین ازدورتموند و پیوستن او به رئال‌مادرید، بدون شک ضربه‌ای سنگین به قهرمان فصل پیش بوندس‌لیگاست. شاهین با 9‌گل و 13‌پاس گل، یکی از عناصر کلیدی دورتموند در فصل گذشته بود اما انتقال 6‌میلیون یورویی شاهین به رئال، یک ریسک بزرگ برای این بازیکن ملی‌پوش ترکیه‌ای به شمار می‌رود. او به خط میانی تیمی پیوسته است که در حال حاضر ژابی آلونسو و سامی خدیرا ترکیبی رؤیایی در آن ایجاد کرده‌اند. جز اینها شاهین باید با بازیکنان دیگری مانند مسعود اوزیل و کاکا هم رقابت کند. بازگشت مصدومیت او در تمرین‌های پیش از فصل هم دلیل دیگری شد تا شاهین در فصل جدید با چالش‌های بزرگی روبه‌رو شود. با این حال شاهین اهداف بزرگی از پیوستن به «بزرگ‌ترین باشگاه دنیا» دارد؛ «من رئال‌مادرید را به خاطر پول انتخاب نکردم. پیوستن به چنین تیمی گام بزرگی در زندگی حرفه‌ای من به شمار می‌رود.»

کد خبر 142734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز