رقابت فصل پیش رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا، لیگ قهرمانان و جام حذفی، امشب در سوپرجام اسپانیا تکرار می‌شود. پس از سری بازی‌های ال کلاسیکو در فصل گذشته، این نخستین‌بار است که 2 رقیب همیشگی با هم بازی می‌کنند.

فوتبال

در رقابت‌های فصل پیش، بارسلونا با قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان برنده واقعی بود و رئال مادرید تنها توانست با پیروزی برابر بارسا در جام حذفی به دیدار امشب برسد. پیروزی در این بازی می‌تواند شروع خوبی برای هر دو تیم در فصل جدید باشد؛ فصلی که رونالدو ستاره تیم رئال امید زیادی به آن دارد: «ما می‌خواهیم به سختی تلاش کنیم و سال خوبی داشته باشیم. من به رکوردشکنی یا چیز دیگری فکر نمی‌کنم تنها می‌خواهم به‌خوبی برای تیم بازی کنم و با آن جام ببریم؛ این کاری است که ما به سختی برای آن تلاش می‌کنیم.» رونالدو که در فینال جام حذفی زننده گل برتری تیمش بود، فصل گذشته با 40 گل زده در لالیگا، رکورد جدیدی به نام خود ثبت کرد.

تنها نگرانی ژوزه مورینیو سرمربی رئال برای دیدار رفت فینال، مصدومیت سرخیو راموس مدافع راست این تیم بود که به این خاطر نتوانسته بود در شکست 2 بر یک تیم ملی کشورش در بازی دوستانه با ایتالیا بازی کند. اما دیروز باشگاه رئال مادرید اعلام کرد که مشکل کمر راموس برطرف شده است و او می‌تواند برای تیمش بازی کند.در بارسلونا اما وضعیت کمی پیچیده‌تر است. مسی به خاطر حضور در کوپا آمریکا، به تازگی از تعطیلات بازگشته است اما انتظار می‌رود ناکامی در کوپا آمریکا را با درخشش در بارسلونا جبران کند. الکسیس سانچز خرید جدید این تیم هم امشب برای نخستین بار در ترکیب تیم قرار خواهد گرفت. اما در خط میانی و دفاع، پپ گواردیولا سرمربی بارسلونا با مشکلات زیادی روبه‌روست.

او ژاوی هرناندز هافبک کلیدی تیمش را به خاطر مصدومیت پا در اختیار ندارد و مشخص نیست که جرار پیکه مدافع میانی و سرخیو بوسکتس دیگر هافبک تیمش هم به این بازی برسند. پیکه و بوسکتس در بازی دوستانه تیم ملی اسپانیا مصدوم شدند. گواردیولا به جای هرناندز، از تیاگو آلکانترا استفاده خواهد کرد؛ بازیکن جوانی که برای نخستین بار در ورزشگاه برنابئو به میدان خواهد رفت. درصورتی که پیکه هم به این بازی نرسد، گواردیولا احتمالا از خاویر ماسکرانو هافبک آرژانتینی تیمش در خط دفاع استفاده خواهد کرد.

ماسکرانو البته از این موضوع استقبال می‌کند؛ «من تجربه زیادی از بازی در آنجا دارم و اصلا نگران نیستم. ما می‌خواهیم سوپرجام اسپانیا را ببریم چون در ابتدای فصل ما را تقویت می‌کند.» گزینه دیگر در خط دفاع، اریک آبیدال است. با وجود این، ویکتور والدز دروازه‌بان بارسا که قهرمانی در سوپر جام را «حیاتی» می‌داند، هیچ نگرانی‌ای بابت خط دفاعی تیمش ندارد؛ «من از مصدومیت بازیکنان خط دفاعی اصلا نگران نیستم. ما بازیکنانی داریم که می‌توانند در پست‌های مختلف بازی کنند.» ظاهرا بارسلونا امسال سوپرجام را کاملا جدی گرفته، چون یک روز زودتر به مادرید سفر کرده است.

گواردیولا در این باره می‌گوید: «زودتر سفر می‌کنیم تا ساعات بیشتری در کنار هم باشیم. این یک فینال برابر قوی‌ترین رقیب ماست. مادرید در دوره آماده‌سازی نتایج درخشانی گرفته است. این ادامه روندی است که آنها در پایان فصل سال قبل داشتند.» گواردیولا از وقتی که سرمربیگری تیم بارسلونا را بر‌عهده گرفته، در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو شکست نخورده، معتقد است که بازی در این ورزشگاه مشخص‌کننده قهرمانی سوپرجام است؛ «فکر می‌کنم بخش زیادی از سرنوشت این قهرمانی در بازی رفت مشخص می‌شود و به بازی برگشت فکر نمی‌کنم.» او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره زمان کم تیمش برای آماده‌سازی می‌گوید: «اولویت ما این بود که بازیکنانمان بتوانند استراحت کنند اما وقتی پای یک جام در میان است، بهانه‌ای نباید بیاوریم.» بازی برگشت چهارشنبه در نئوکمپ برگزار می‌شود.

کد خبر 143015
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز