همشهری آنلاین: باز هم دوپینگ ورزش ایران را تکان داد تا یادمان باشد که در آستانه المپیک هستیم و ممکن است ورزشکاران نامدار خود که روی مدال‌هایشان در المپیک لندن حساب ویژه‌ ای بازی کرده‌ایم از دست بدهیم.

 به گزارش ایسنا، سه هفته پیش بود که دو تن از فرنگی کاران سرشناس ایران که روی مدال‌شان حساب می‌کردیم را به همین خاطر از دست دادیم. روز گذشته هم ستاد ملی مبارزه با دوپینگ نام چهار ورزشکار دیگر در رشته‌های دوومیدانی و وزنه‌برداری را دوپینگی اعلام کرد تا زنگ خطر برای این دو رشته مدال آور ایران هم روشن شود. رشته‌هایی که باید نگاه ویژه‌‌تری به آن‌ها داشته باشیم، چرا که از شانس‌های مهم ما برای مدال آوری در المپیک 2012 لندن هستند. به همین دلیل مسئولان این فدراسیون ها باید بیشتر از دیگر فدراسیون‌ها روی ملی پوشان خود نظارت داشته باشند و به آن‌ها اهمیت موضوع را گوشزد کنند.

 فدراسیون دوومیدانی در این سال‌ها کنترل خوبی روی عدم استفاده از مواد نیروزا داشته، اما چندی است که هر از چند گاهی دوباره نام این فدراسیون به عنوان فدراسیون خاطی در زمینه دوپینگ به گوش می‌رسد.

 امیر پیاهو و امیرالوند دو ورزشکار این رشته هستند که به دلیل استفاده از مواد نیروزا دو سال از حضور در میادین داخلی و بین‌المللی محروم شدند. با وجود تمام این مسایل سرپرست فدراسیون دوومیدانی از مثبت شدن تست این دو ورزشکار ناراحت نیست و دوپینگ آن‌ها را مربوط به مرحله چهارم لیگ دوومیدانی شهریور 89 می‌داند.

 محمدرضا کاظمی آشتیانی  اظهار کرد: این دو ورزشکار، ملی پوش نبودند و خوشحالم که به درخواست خودمان از آن‌ها تست گرفته بودند و نمایندگان «وادا» وارد نشدند. این گونه تست گرفتن‌ها که در داخل انجام می‌شود کار پسندیده‌ای است.

 وی اعلام شدن تست دوپینگ این دو ورزشکار را شیطنت یکی از اعضای سابق فدراسیون دانست که منافعی داشت و حال دیگر در فدراسیون نیست!

 سرپرست فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود سه ورزشکار دیگر این رشته نیز در لیست ورزشکاران دوپینگی قرار دارند، گفت: با افتخار می گویم که این سه ورزشکار در زمان مدیریت من در این فدراسیون دوپینگی اعلام شده‌اند. نمونه A این ورزشکاران مثبت اعلام شده و نامه محرمانه مسئولان ستاد مبارزه با دوپینگ برای من آمده است. نامه محرمانه دیگری را هم برای این سه ورزشکار فرستادم و اعلام کرده‌ام که تا اطلاع ثانوی حق شرکت در مسابقه‌های داخلی و خارجی را ندارند.

 وی ادامه داد: این ورزشکاران به نمونه خود هیچ اعتراضی نداشتند و مثبت شدن تست خود را پذیرفته‌اند و بالطبع، تبعات آن را هم خواهند پذیرفت. این ورزشکاران در حال جمع‌آوری مستندات لازم برای ارائه به مسئولان دوپینگ هستند، چرا که آن‌ها درخواست آزمایش روی نمونه B را ندادند.

 کاظمی آشتیانی در پاسخ به این سوال که طبق قانون، این ورزشکاران حق اعتراض دارند و آیا این زمان تمام شده است، یادآور شد: از زمانی که آن نامه برای شرکت نکردن در مسابقه‌های داخلی و خارجی را به آن‌ها داده‌ام در حال پیگیری هستند و هنوز زمانشان برای اعتراض تمام نشده است.

 سرپرست فدراسیون دوومیدانی با اطمینان خاصی خاطر نشان کرد: ورزشکاران درجه یک خود را به شدت زیر نظر داریم و با تلاش بیشتر ساعت مبارزه با دوپینگ و استفاده نکردن از مواد نیروزا را پیگیری می‌کنیم.

 وی از تلاش‌های پورکاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی و ورزشی و دبیر کل ستاد مبارزه با دوپینگ تشکر کرد و یادآور شد: آن‌ها هر زمان که درخواست کرده‌ایم بدون این که بگویند کیت‌های آزمایش گران و هزینه بر است، به مسابقه‌های ما آمده اند و تست گرفته اند که این برای ما اهمیت دارد.

کد خبر 142668
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز