یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز انتخاب رشته مجازین کنکور 90 از امروز (دوشنبه 17 مرداد ماه)، گفت: داوطلبان فقط یک بار اجازه انتخاب رشته دارند.

آزمون

سیدجلال طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه داوطلبان قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش باید فرم پیش‌نویس انتخاب رشته را تکمیل کنند و عناوین رشته و دانشگاه‌هایی را که انتخاب کرده‌اند، به‌صورت دقیق بنویسند و از صحت آنها اطمینان یابند، اظهار کرد: با توجه به زمان محدود انتخاب رشته برای هر داوطلب، تهیه پیش‌نویس به انتخاب رشته دقیق و با سرعت بالا کمک می‌کند. طباطبایی درخصوص نحوه انتخاب رشته نیز گفت:

انتخاب رشته داوطلبان فقط از طریق اینترنت امکان‌پذیر است، بنابراین داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به وارد کردن کد رشته‌های انتخابی براساس تقدم علاقه اقدام کنند و سپس یک نسخه از کد رشته‌های انتخابی خود را پرینت گرفته و بعد از کنترل مجدد کد رشته‌های انتخابی، پرینت نهایی را نزد خود نگهداری کنند. به گفته معاون سازمان سنجش، به همه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند اعم از اینکه در یک یا چند گروه آزمایشی شرکت کرده باشند و در یک دوره یا همه دوره‌ها مجاز به انتخاب رشته شده باشند، فقط یک فرم انتخاب رشته اینترنتی که حداکثر 100 کد رشته در آن قابل درج است، ارائه می‌شود و داوطلبان تنها یک‌بار اجازه انتخاب رشته دارند.

معاون سازمان سنجش با بیان اینکه پس از دریافت کامل اطلاعات، سیستم یک رسید 15 حرفی کد رهگیری به‌عنوان رسید دریافت انتخاب رشته به داوطلب می‌دهد، تصریح کرد: این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات، در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود و تا زمانی که این رسید به داوطلب ارائه نشده، انتخاب رشته پایان نیافته است. طباطبایی خاطرنشان کرد: داوطلبان درصورت انتخاب رشته و دریافت رسید 15 حرفی به هیچ عنوان اجازه تصحیح یا انتخاب رشته مجدد را ندارند.

کد خبر 142479
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز