شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: تماشاگرانی که برای دیدن کمدی استاندارد و پرفروش این روزها به یکی از سینماهای تهران مراجعه کرده بودند، وقتی روی صندلی‌هایشان نشستند، چشمشان به جای فیلم مورد نظر، به جمال یک کمدی دیگر روشن شد.

kiarostami

شباهتی که از نام فیلم آغاز شده و به لوگو و تبلیغات تسری پیدا کرده بود صدای سازندگان نسخه اورژینال را درآورد. هرچند مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی اعلام کرد فیلمی که به کپی‌برداری در تبلیغات متهم شده نامش زودتر در ارشاد به ثبت رسیده است. تماشاگرانی که به نیت «ورود آقایان ممنوع»،‌به تماشای «ورود زنده‌ها ممنوع» نشسته بودند، به قیمت کمی تا قسمتی آبروریزی در آخر هفته فروش این کمدی با بازی مجید صالحی و علی صادقی را قدری بالاتر بردند. هر چند مدیر سینما صحرا که پخش‌کننده «ورود زنده‌ها ممنوع» نیز هست، حالا و پس از اعتراض‌های صورت‌گرفته فقط «ورود آقایان ممنوع» را نمایش می‌دهد. کپی برابر اصل هم قصه همیشه سینمای ایران است از روزگاری که پس از «قیصر» زیر بازارچه رفتن و نفس کش‌ کشیدن شد فصل مشترک بیشتر فیلم‌ها تا همین امروز که به دنبال موفقیت «اخراجی‌ها» در گیشه، «افراطی‌ها» با همان نگاه و همان بازیگران ساخته می‌شود. جالب اینکه پخش‌کننده «ورود زنده‌ها ممنوع» همان تهیه‌کننده «افراطی‌ها» است.

سجاد‌پور: اسم «ورود زنده‌ها ممنوع» زودتر ثبت شده بود

مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی با بیان اینکه موضوع شباهت لوگوی فیلم «ورود زنده‌ها ممنوع» با «ورود آقایان ممنوع» را پنجشنبه شنیده است، گفت: خواسته‌ام که نمونه‌ها را برایم بیاورند تا بررسی کنم. سیدعلیرضا سجادپور درخصوص سوءاستفاده از نام و تبلیغات فیلم «ورود آقایان ممنوع» توضیح داد: تا آنجا که می‌دانم اسم «ورود زنده‌ها ممنوع» زودتر ثبت شده است اما از نظر بحث تقلید لوگو، موضوع باید بررسی شود؛ تا سوابق را نبینم نمی‌توانم نظر بدهم. وی افزود: اگر این موضوع صحت داشته باشد قطعا برخورد خواهیم کرد. ضمن اینکه باید توجه داشت برای این موضوع تحت‌تأثیر فضا قرار نمی‌گیریم و حتی المقدور این برخوردهای سلبی را رسانه‌ای نمی‌کنیم.

بازسازی سینما فرهنگ

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از تخریب و بازسازی سینما «فرهنگ» تهران خبر داد. احمد میرعلایی با اعلام این خبر گفت: برای ساخت مجموعه سالن‌های سینمایی در محل کنونی سینما «فرهنگ»، نزدیک به 15 میلیارد تومان بودجه اولیه اختصاص داده شده‌است که ما کارهای آن را به سرعت انجام خواهیم داد. مدیر بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: قرار است به جای این سینما حدود 12سالن در یک پردیس سینمایی ایجاد شود. فکر می‌کنم اگر مقدمات کار فراهم شود، کلنگ این پروژه هفته آخر شهریورماه به زمین بخورد تا در آینده یک سالن سینمای ملی با استانداردهای جهانی داشته باشیم.

اکران فیلم‌های کیارستمی

«شیرین» و «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی با دریافت مجوز نمایش در سینماهای ایران اکران می‌شوند. رامین رحیمی پخش‌کننده رسمی «شیرین» و «کپی برابر اصل» کیارستمی درباره اکران این دو فیلم در ایران گفت: ما از مدت‌ها قبل پیگیر اکران این دو فیلم در ایران بودیم و با مساعدتی که معاونت سینمایی و همچنین اداره کل نظارت و ارزشیابی داشتند، «شیرین» پروانه نمایش گرفت. وی اعلام کرد: «کپی برابر اصل» نیز اصلاحاتی در مورد پوشش خانم بینوش دارد که ما موافقت انجام این اصلاحات را از آقای کیارستمی به‌عنوان کارگردان دریافت کرده‌ایم.

وضعیت گیشه

«ورود آقایان ممنوع» به مرز 2 میلیارد و 400 میلیون تومان رسید تا همچنان صدر جدول گیشه را در اختیار داشته باشد. فروش فیلم سینمایی اینجا بدون من ساخته بهرام توکلی در سینماهای تهران از مرز 310 میلیون تومان گذشت. به گزارش مهر، این فیلم هم‌اکنون پس از 23 روز نمایش در 13 سینمای تهران به فروش 310 میلیون تومانی دست پیدا کرده است. همچنین با داشتن 11 سینما در شهرستان‌ها نیز 50 میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم سینمایی آقا یوسف به کارگردانی علی رفیعی نیز در سینماهای تهران به فروش 150 میلیون تومانی نزدیک شد. این فیلم هم‌اکنون با داشتن 10 سینما و 23 روز نمایش در سینماهای تهران به فروش 135 میلیون تومانی دست پیدا کرد. همچنین فیلم «سوت پایان» نیکی کریمی نیز با داشتن 13 سینما و دو روز نمایش 18 میلیون تومان فروش کرده‌است. پخش این‌دو اثر برعهده هدایت فیلم است. فروش فیلم‌های «پروانگی»، « ورود زنده‌ها ممنوع» و «یوسف پیامبر» هنوز از سوی پخش‌کننده‌اش اعلام نشده‌است.

در همین حال فرج‌الله سلحشور تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی یوسف پیامبر درباره وضعیت اکران نسخه سینمایی سریال خود به مهر گفت: از آنجایی که در نخستین روزهای اکران به سر می‌بریم پیش‌بینی خاصی درباره میزان استقبال مردم ندارم و تصور می‌کنم بررسی این امر نیازمند گذشت مدت زمان بیشتری است. وی درباره میزان رضایت از سینماهایی که در اختیار اکران یوسف پیامبر قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: طبیعتا هیچ کس از وضعیت سینماها راضی نیست.

از طرفی برخی سینماها مشتری و در کنار آن امکانات بیشتری دارند و برخی دیگر ساده‌تر و کم‌مشتری‌تر هستند. اما در مجموع بر این اعتقادم اگر فیلمی جذاب باشد مردم به سینماها مراجعه خواهند کرد. سلحشور در حالی این اظهارنظر را انجام داده که تماشاگران «یوسف پیامبر» در نخستین شب اکرانش کمتر از انگشتان دو دست بوده‌اند. نکته‌ای که یکی از رسانه‌ها به آن پرداخته و البته برنامه «هفت» نیز گزارش خبری کوتاهی پیرامون این مسئله روی آنتن برد.

کد خبر 142359
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز