دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: همدانی‌ها عزمشان را جزم کرده تا جشنواره فیلم کودک را در شهر خودشان برپا کنند.

درحالی‌که تا یک هفته پیش مسئولان سینمایی برگزاری بیست‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان را در همدان منتفی می‌دانستند، تلاش‌های مسئولان این استان ظاهرا کمی ماجرا را تغییر داده است.بعد از چراغ سبزی که احمد میرعلایی دبیر جشنواره نشان داد و اعلام کرد همدان هنوز هم شانس برپایی فستیوال کودک را دارد، استاندار این شهر به میدان آمد و برگزاری این رخداد سینمایی در همدان را کاملا قطعی دانست. کرم‌رضا پیریابی اعلام کرد: در جلسه‌ای که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته برای برگزاری جشنواره در شهر همدان به توافق رسیده است. برگزاری جشنواره کودک در همدان در حالی از سوی استاندار این شهر قطعی دانسته شد که میرعلایی دبیر جشنواره حاضر به تأیید این خبر نشد.

او با تأیید مذاکرات با مسئولان شهر همدان همه چیز را منوط به تفاهمنامه‌ای کرد که تا امضا نشود هیچ‌چیز مشخص نیست. مدیرعامل بنیاد فارابی گفت: اگرچه صحبت‌های اولیه‌ای برای برگزاری جشنواره کودک در همدان انجام شده اما باید این را هم گفت که مانند این صحبت‌ها و مذاکرات با شهرهای دیگر هم انجام شده و درواقع چند استان دیگر نیز شرایط همدان را دارند. صحبت‌های دبیر جشنواره کودک نشان داد که مدیران سینمایی دنبال گرفتن تضمین‌هایی هستند تا شهر میزبان، به‌خصوص در زمینه مالی چیزی کم و کسر نگذارد.

به‌نظر می‌رسد مدیران سینمایی از آنچه در دوره‌های اخیر جشنواره کودک گذشته راضی نیستند. چنان‌که میرعلایی می‌گوید: «ما می‌خواهیم از آبروی ملی و بین‌المللی جشنواره فیلم کودک دفاع کنیم، این کار منوط به توجه به نکاتی است که در سال‌های گذشته به برخی از آنها توجه نمی‌شد و مشکلاتی را ایجاد می‌کرد و درنهایت به نگرانی‌هایی ختم می‌شد.» میرعلایی که هفته گذشته وعده داده بود تا چند روز دیگر شهر میزبان فستیوال کودک را اعلام کند، در پاسخ به این سؤال که بالاخره کی برگزارکننده جشنواره کودک مشخص می‌شود، گفت: «شاید تا همین دو ساعت دیگر.» اما تکاپوی مسئولان شهر همدان پس از اینکه میرعلایی حاضر به تأیید قطعی شدن میزبانی این شهر نشد ادامه یافت. این بار در قالب درخواست جمعی از سینماگران همدانی که طی نامه‌ای از میرعلایی خواسته بودند خبری که پیشاپیش استاندار همدان داده بود را قطعی بداند و آن‌را اعلام کند.

در این نامه که هنرمندانی چون پرویز پرستویی، امیرشهاب رضویان، مرتضی پورصمدی، مجید برزگر، علیرضا محمودی و امیر سماواتی پای آن‌را امضا کرده‌اند چنین آمده است: «3 دوره گذشته جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در همدان برگزار شد و مدیران، سینماگران و تماشاگران همدانی نهایت همکاری را در برگزاری شایسته آن داشتند و جشنواره‌ای را که در آستانه تعطیلی بود با استقبال پرشور خود احیا کردند. در حال حاضر همدان تجربه برگزاری موفق 3 دوره این جشنواره را دارد، برای تعمیر و بازسازی سالن‌های سینمای استاندارد آن هزینه شده است، تیم اجرایی باتجربه‌ای که در اختیار دارد و علاوه بر آن در اختتامیه سال گذشته نیز مسئولان سینمایی حاضر در مراسم، قول ابقای جشنواره در همدان را داده‌اند که خلف وعده ایشان را نمی‌پذیریم.

پس از جنابعالی و همکارانتان تقاضا داریم برگزاری جشنواره در همدان را قطعی فرمایید و مطمئن باشید که مدیران، سینماگران و مردم شهر همراهان همیشگی این جشنواره خواهند بود.

حسینی: اولویت میزبانی جشنواره فیلم کودک با همدان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین تجلیل از خبرنگاران زن گفت: اولویت ما برای میزبانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان، همدان است تا این شهر مکان دائم جشنواره شود. محمد حسینی ادامه داد: روز گذشته با استانداری همدان جلسه‌ای داشتیم و رایزنی‌هایی در این رابطه انجام شد تا این جشنواره در همدان برگزار شود. با توجه به اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در چند سال قبل در همدان برگزار شده و برآیند کار هم مثبت بوده سعی می‌کنیم این جشنواره در همدان برگزار شود.

کد خبر 142566
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز