2سارق زورگیر که از رانندگان تاکسی و مسافر‌کش‌های شهری زورگیری می‌کردند، با تلاش مأموران دستگیر شدند و شناسایی مالباختگان همچنان ادامه دارد.

متهمان

ساعت 19و30 دقیقه 18 تیرماه مردی در میدان آزادی هراسان خودش را به مأموران گشت کلانتری 118 ستارخان رساند و گفت که 2جوان تنومند سوار تاکسی‌اش شده و با تهدید چاقو اموال و گوشی تلفن همراهش را ربوده و متواری شدند و دقایقی پیش آنها را دیدم که سوار خودروی مسافرکش دیگری در حوالی بلوار دکتر معین شدند.با اظهارات این مرد، مأموران با اجرای طرح مهار در محدوده خیابان آزادی، 2جوان حدودا 30ساله را سوار بر یک دستگاه خودروی مسافرکش در حال تردد در خیابان آزادی شناسایی و پس از توقف خودرو،در ابتدای خیابان استاد معین دستگیر و در بازرسی بدنی از آنها تعدادی گوشی تلفن همراه متعلق به افراد غیر و همچنین گوشی تلفن همراه متعلق به مالباخته کشف شد.

تشکیل پرونده مقدماتی

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس پرونده، متهمان جهت رسیدگی تخصصی به موضوع، در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.مالباخته پس از حضور در پایگاه پنجم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در مورخه 18/04/1390 در حال مسافرکشی بودم که 2جوان از میدان آزادی سوار ماشین پراید تاکسی من شده و هر دو نفرشان در صندلی عقب نشستند ؛ در بالای پل شیخ فضل‌الله بود که ناگهان یکی از آنها اقدام به گرفتن دست راست من کرد و چاقویی را زیر گوشم قرار داد؛ پس از سرقت پول حاصل از مسافرکشی و گوشی تلفن همراه هر دو نفر به سرعت از ماشین پیاده شده و در شلوغی خیابان متواری شدند.

شکایات مشابه

با توجه به طرح شکایت‌های مشابه از سوی تعدادی از رانندگان مسافرکش در محدوده غرب تهران درخصوص سرقت گوشی‌های تلفن همراهشان از سوی 2سارق تنومند به شیوه‌های زورگیری و جیب‌بری، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و در اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.هر دو متهم به اسامی س. س (35 ساله) و ع. م (33 ساله) برای رسیدگی تخصصی به اتهامات‌شان، در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.در تحقیقات انجام شده از مالباختگان و متهمان، مشخص شد که س و ع علاوه بر سرقت وجوه نقد و گوشی‌های تلفن همراه مالباختگان به شیوه زورگیری و تهدید با سلاح سرد، اقدام به ده‌ها فقره سرقت به شیوه جیب بری نیز داشته‌اند ؛ بدین شکل که متهمان پس از سوار شدن به‌خودروها تحت عنوان مسافر ابتدا سعی در سرقت وجوه نقد و اموال داخل ماشین، بدون اطلاع راننده، کرده و درصورتی که به این شیوه موفق به انجام سرقت نمی‌شدند، با تهدید چاقو سرقت خود را علنی انجام داده و به سرعت متواری می‌شدند.

مجرمان سابقه‌دار

س و ع، از جمله مجرمان سابقه داری هستند که بارها و بیش از 10مرحله در سال‌های اخیر و به اتهام ارتکاب جرایم مختلف ازجمله زورگیری، شرارات، مواد مخدر، جیب‌بری، سرقت از راننده و... دستگیر و روانه زندان شده‌اند؛ س. س دارای بیش از 10 فقره سابقه دستگیری از سال 75 و به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بوده و ع. م نیز از سال 74 تاکنون بارها به اتهام جرایم مختلف سرقت، زورگیری، خرید و فروش موادمخدر و... دستگیر و روانه زندان شده است.

شناسایی کنید

سرهنگ قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی شده‌اند؛ اما با توجه به سوابق آنان به‌نظر می‌رسد تعداد سرقت‌های آنان بسیار بیشتر از این باشد و به همین دلیل با موافقت بازپرس پرونده با انتشار بدون پوشش تصویر چهره متهمان از سایر مالباختگان احتمالی که در مناطق مختلف تهران به‌ویژه در غرب تهران
( محدوده میدان آزادی، آریاشهر، ابتدای آزادراه تهران - کرج، بزرگراه شیخ‌فضل‌الله و...) به شیوه‌های مذکور مورد سرقت قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود تا برای طرح شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 142237
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز