گروه حوادث: 3 جوان معتاد بعد از سرقت و کیف قاپی، اموال مسروقه را در اختیار یک مالخر قرار می‌دادند و در ازای آن مواد دریافت می‌کردند.

متهمان

فروردین امسال زن جوانی به دادسرای جنایی تهران رفت تا از سارق کیفش شکایت کند. این زن به بازپرس پرونده گفت: زمانی که در حال عبور از عرض خیابانی در اطراف میدان بهارستان بودم، 2 جوان موتورسوار به من حمله کردند و کیفم را که حاوی 300 هزار تومان وجه نقد، مدارک شناسایی و 2 گوشی تلفن همراه بود به سرقت بردند.

با شکایت زن جوان پرونده در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و از آنجا که شاکی توانسته بود برخی از شماره‌های پلاک موتور سارقان را یادداشت کند، جست‌وجو برای شناسایی آنها وارد مرحله‌ای تازه شد. ماموران پس از تحقیقات گسترده و شناسایی ده‌ها موتورسیکلت با شماره پلاک‌های مشابه، سرانجام متوجه شدند که صاحب یکی از این موتورها جوان سابقه داری به نام کامران است که پیش از این هم به اتهام کیف قاپی دستگیر و راهی زندان شده است.

از آنجا که احتمال می‌رفت کامران در این سرقت نقش داشته باشد ماموران راهی نشانی‌ای شدند که از وی در پرونده‌اش ثبت شده بود اما مرد جوان محل زندگی‌اش را تغییر داده و کسی از نشانی جدید او خبر نداشت. با این حال جست‌وجوهای پلیسی ادامه یافت و مدتی بعد ماموران موفق شدند محل زندگی کامران را در شرق تهران شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

با کشف تعدادی گوشی تلفن همراه و کیف زنانه به همراه مدارک متعلق به مالباختگان از مخفیگاه این مرد، وی به اداره آگاهی انتقال یافت و وقتی از سوی شاکی شناسایی شد لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره کیف قاپی اعتراف کرد. او مدعی شد که سرقت‌ها را با همدستی یکی دیگر از دوستانش که در زمینه شرارت و مواد‌مخدر دارای سوابق متعددی است مرتکب شده و به این ترتیب همدست او نیز دستگیر شد. هر دو متهم در ادامه بازجویی‌ها اعتراف کردند که با جست‌وجو در خیابان‌های خلوت شهر، اقدام به سرقت کیف زنان و دختران می‌کردند و بعد از هر سرقت، اموال مسروقه را در اختیار مردی به اسم نادر قرار می‌دادند و در ازای آن از او مواد‌مخدر می‌گرفتند و مصرف می‌کردند.

بعد از این اعترافات، نادر نیز به دام پلیس افتاد و ماموران در بازرسی مخفیگاه او مقداری اموال مسروقه و مواد روانگردان کشف کردند. سرهنگ غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، با اشاره به این خبر گفت: با توجه به اعتراف متهمان به ده‌ها فقره سرقت، تاکنون بیش از 20 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و دیگر مالباختگان احتمالی که در محدوده‌های مرکز و شرق و شمال شرق تهران هدف کیف‌قاپی قرار گرفته‌اند نیز می‌توانند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت از آنها به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 143213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز