گروه حوادث: سارقانی که کلکسیونی از جرایم مختلف را در پرونده خود ثبت کرده بودند هیچ وقت فکر نمی‌کردند که پس از دستگیری، کارآگاهان پلیس به تمامی اتهامات آنان پی‌ببرند.

متهمان

از اوایل سال‌جاری و در پی شکایت تعدادی از شهروندان تهرانی در کلانتری‌های مختلف محدوده سرکلانتری چهارم تهران مبنی بر سرقت از آنان به شیوه‌های مختلف کیف قاپی با خودرو، کیف قاپی با موتورسیکلت، زورگیری، سرقت موتورسیکلت به شیوه عادی یا زورگیری و سرقت خودرو، با دستور قضایی بررسی این پرونده‌ها به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.
تحقیقات کارآگاهان در حالی ادامه داشت که 13 خرداد ماه، زنی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش از سرقت خودروی ماکسیمای خود از طریق زورگیری شکایت کرد.

شاکی گفت: علاوه بر مرد سارق یک زن و مرد دیگر هم با موتور او را همراهی می‌کردند. 3 روز پس از آن مأموران گشت کلانتری 136 فرجام حین گشتزنی در محدوده جنگل لویزان به سرنشینان یک دستگاه خودروی ماکسیما که متوقف بود مظنون شدند و با استعلام شماره پلاک مشخص شد خودرو سرقتی است. ماموران بلافاصله هر دو سرنشین خودرو به اسامی محسن و سعید را دستگیر و آنان را به کلانتری منتقل کردند. بازجویی‌ها از 2 متهم دستگیر شده برای شناسایی همدستانشان در حالی ادامه داشت که ماموران کلانتری190 مجیدیه حین گشتزنی در خیابان علی‌بخشی به سرنشینان یک دستگاه خودروی تویوتا کمری مشکوک شدند، بررسی‌ها نشان می‌داد خودرو سرقتی است و سرنشینان آن در حال استعمال مواد‌مخدر هستند.

با دستگیری سرنشینان خودرو به اسامی حمید و امیرحسین هر دو متهم به کلانتری منتقل شدند. با توجه به دستگیری متهمان توسط مأموران گشت کلانتری و انتقال آنان به پایگاه چهارم، ابتدا مالکان خودرو‌های ماکسیما و تویوتا به پایگاه دعوت شدند تا متهمان دستگیر شده را شناسایی کنند.

درحالی‌که تحقیقات از این افراد ادامه داشت، مشخص شد که این افراد در سرقت‌های دیگری از جمله زورگیری با خودرو یا موتورسیکلت، کیف قاپی، سرقت موتورسیکلت، کیف قاپی با خودرو یا موتورسیکلت دست داشته‌اند. متهمان ابتدا سرقت خودرو را انکار می‌کردند و می‌گفتند در خودرو باز بوده و برای کنجکاوی و هیجان داخل خودرو شده‌اند اما با توجه به اینکه ابعاد تازه تری از اتهامات آنان روشن شد، در اعترافات خود گفتند: ما با خودرو و موتورسیکلت (همزمان) به‌صورت 3 یا 5 نفره در خیابان‌های مختلف پرسه می‌زدیم و با توجه به شرایط به‌وجود آمده با زاغ‌زنی شهروندان، به شیوه‌های مختلف ازجمله: سوار کردن مسافر (دختر یا پسر تنها) و سپس زورگیری از او در طول مسیر، ایجاد تصادف صوری موتورسیکلت یا خودرو با خودروی شهروندان به زورگیری از آنان می‌پرداختیم و بلافاصله پا به فرار می‌گذاشتیم.

آنها همچنین اعتراف کردندکه برای جلوگیری از اعلام شکایت مالباختگان آنها را کتک می‌زدند و با خشونت، نقشه زورگیری‌هایشان را به اجرا در می‌آوردند. متهمان در اعترافات خود با معرفی مجید 20 ساله ادعا کردند همه سرقت‌ها با دستور او و به سر کردگی او انجام می‌شد. با شناسایی مجید که از متهمان سابقه‌دار است، کارآگاهان موفق شدند وی را در اواسط تیرماه در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل کنند. پرونده متهمان در شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 در حال رسیدگی است.

کد خبر 141293
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز