همشهری آنلاین: مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به پیش بینی وضع هوا و بارش شدید باران در روزهای آینده، از مسافران و گردشگران خواست از بیتوته در مجاورت و در حریم و بستر رودخانه های مازندران خودداری کنند.

دریا

به گزارش ایرنا، هادی خنجری افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و وضعیت جوی استان مازندران، از بعد از ظهر روز جمعه 14/5/90 ناپایداری هایی به شکل رشد ابر همراه با بارش باران، وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق استان آغاز می شود و بر همین اساس در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده با تقویت جریانات خشک شمالی، علاوه بر ابرناکی آسمان و رگبار و رعدوبرق، دمای هوای مازندران بین هفت تا 10درجه کاهش می یابد.

وی اظهارداشت: همچنین در طی این مدت به دلیل بارش های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و در مناطق مستعد، احتمال سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران ادامه داد: در همین راستا به تمام شهروندان و مسافرین توصیه می شود درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی وفرعی استان به ویژه درهنگام بارندگی های شدید، ضمن رعایت نکات ایمنی وتوقف درمکان های مناسب و امن، با کسب اطلاع از وضعیت محورهای مواصلاتی مازندران به مسیر خود ادامه دهند.

خنجری از مسافرین خواست به علت طوفانی بودن دریا از شنا کردن در دریا خودداری کنند.

وی گفت: به تمام نیروهای امدادی و خدمات رسانی نیز توصیه شده تا آمادگی لازم را همچون گذشته برای انجام احتمالی عملیات امداد و نجات به ویژه در راههای ارتباطی اصلی و فرعی استان داشته باشند.

وی افزود: ساکنان بومی حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و نقاط سیل گیر در هنگام بارندگی های شدید و رگباری ضمن رعایت نکات ایمنی درمکان های مناسب و امن پناه بگیرند.

کد خبر 142195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز