پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین وزیر دفاع زن اکوادور، دخترش و 5 نفر از نظامیان این کشور بر اثر سقوط هلی کوپتر کشته شد.

به گزارش آسوشیتد پرس،سقوط این هلیکوپتر بر اثر تصادم با هلیکوپتر  دیگر  در نزدیکی پایگاه نظامی مانتا در 160 مایلی جنوب شرقی کیتو رخ داد.

گوستاوو لارئا وزیر کشور اکوادور ضمن تایید این خبر اعلام کرد: لاشه هلیکوپتر را اکنون به شهر بندری مانتا آورده‌اند و در جریان این حادثه گودالوپه لاریوا(وزریر دفاع) 50 ساله، دخترش کلاودیا اویلا 17 ساله و پنج مقام نظامی کشته شده‌اند.لارئا افزود: کمیسیونی را مامور انجام تحقیقات درباره این حادثه کرده است.

لنین مورنو معاون رییس جمهوری اکوادور نیز در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: هلیکوپتر‌ها در حال انجام مانور وآزمایش شبانه بودند وبه  نظر می‌رسد به دلیل اشتباه در مانور پره‌های دو هلی کوپتر به یکدیگر گیر کرده باشد وموجبات سقوط را فراهم آورده باشد.مورنو افزود هیچ کدام از مقامات و فرماندهان ارشد ارتش سوار بر آن دو هلی کوپتر نبودند.

رافائل کورئا نیز در یک بیانیه‌کوتاهی که از تلویزیون اکوادور پخش شد،از مردم خواست برای آمرزش رو ح وزیر دفاع این کشور ودخترش،خلیانان جان باخته در این حادثه و برای بازماندگان وزیر دفاع اکوادور  وهمچنین دولت این کشور دعا کنند.

لاریوا اولین وزیر دفاع زن اکوادور و اولین فردی بود که بدون گذراندن دوره‌های نظامی برای تصدی این سمت انتخاب شده بود.او به تازگی و پس از سوگند رافائل کورئا رییس جمهوری اکوادور (15 ژانویه 2007) کار خود را در وزارت دفاع آغاز کرده بود.البته این انتخاب مخالفت‌هایی را در میان سرا ارتش اکوادور برانگیخته بود.

البته لاریوا با ایراد سخنانی تلاش کد مخالفت‌ها را در این باره میان سران ارتش کاهش دهد.این در حالی است که کورئا 7 زن را به عنوان اعضای ارشد کابینه‌اش انتخاب کرده بود.

لاریوا در ابتدای کار به تدریس می‌پرداخت و سپس به چپ گرایان اکوادوری پیوست و به مرور مدارج ترقی را در عرصه سیاست کشورش طی کرد.

کد خبر 14217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز