ساعت 22:30 چهارشنبه کمتر فوتبال‌دوستی حاضر خواهد شد تماشای دیدار حساس سپاهان و استقلال را از دست بدهد.

فوتبال

این بازی حکم یک جنگ تمام عیار را برای ستاره‌های 2 تیم خواهد داشت که تعدادی از آنها باید مقابل تیم سابق خود بازی کنند. ابتدا همه نگاه‌ها به سید مهدی رحمتی و خسرو حیدری خواهد بود که سال گذشته پیراهن سپاهان را بر تن داشتند ولی بعد از پایان فصل تصمیم به جدایی از این تیم گرفتند تا دوباره پیراهن استقلال را بر تن کنند.

آنها شب سختی در ورزشگاه فولادشهر خواهند داشت و بعید به‌نظر می‌رسد تماشاگران سپاهان واکنشی نسبت به این دو بازیکن نداشته باشند. هر چند مسئولان سپاهان از هواداران این تیم خواسته‌اند که علیه رحمتی و حیدری شعار ندهند ولی آنها از جدایی این دو ستاره به‌شدت عصبانی‌اند و برخورد آنها با رحمتی و حیدری احتمالا حاشیه‌هایی را به‌وجود خواهد آورد.

در طرف مقابل چند بازیکن سابق استقلال از جمله مهدی سیدصالحی، هاشم بیگ‌زاده و فابیو جانواریو هم باید مقابل این تیم قرار بگیرند. در این میان داستان سیدصالحی جداست، او همان بازیکنی است که فصل گذشته در بازی حیثیتی سپاهان و استقلال که در فولادشهر برگزار شد در آخرین لحظات با زدن گل تساوی پرویز مظلومی را از شکست مقابل امیر قلعه نویی نجات داد. سیدصالحی در طول فصل گل‌های حساس دیگری را هم به‌ثمر رساند ولی مظلومی تمایلی به حفظ این بازیکن نداشت تا سیدصالحی دوباره به سپاهان برگردد. او برای این بازی انگیزه زیادی دارد و‌ یک فرصت ‌ انتقام برای مهاجم بلندقامت سپاهان محسوب شود. رویارویی سیدجلال حسینی با استقلال هم که قرار بود پیراهن این تیم را بر تن کند، جالب توجه خواهد بود.

ترکیب احتمالی

روند تمرینات استقلال در هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که این تیم به احتمال فراوان با سیستم 1-3-2-4 مقابل سپاهان قرار خواهد گرفت. رحمتی درون دروازه می‌ایستد وعمران زاده، منتظری، حمودی و امیرآبادی 4 مدافع این تیم خواهند بود هر چند ‌ احتمال حضور ‌‌شیرزاد به جای امیرآبادی وجود دارد. تیموریان و کیانوش رحمتی 2 هافبک دفاعی آبی‌ها خواهند بود و جباری، یوسفی یا زندی و خسرو حیدری هم به‌عنوان 3 هافبک نفوذی بازی خواهند کرد. در ضمن آرش برهانی هم مهاجم نوک خواهد بود. البته احتمال حضور فرهاد مجیدی هم در ترکیب ثابت وجود دارد و اگر مجوز بازی حیدری توسط سازمان لیگ صادر نشود، تغییراتی در ترکیب استقلال به‌وجود خواهد آمد.

در ضمن کارت بازی ولید علی‌ تا دیروز صادر نشده بود. سپاهان هم سیستم 2-4-4 یا 1-3-2-4 را به کار خواهد گرفت که احتمال استفاده از سیستم اول بیشتر است. رحمان احمدی، دروازه‌بان خواهد بود و بنگر، حسینی، اشجاری و مهدی جعفرپور نفرات خط دفاعی را تشکیل خواهند داد. امید ابراهیمی، جمشیدیان، جانواریو و نویدکیا هم 4 هافبک سپاهان خواهند بود و سیدصالحی و عمادرضا به‌عنوان 2 مهاجم این تیم بازی خواهند کرد. اگر سپاهان از سیستم 1-3-2-4 استفاده کند عمادرضا یک خط عقب‌تر می‌آید تا سیدصالحی مهاجم نوک باشد. مشکل اصلی مربیان 2 تیم عدم‌هماهنگی بازیکنان است. مظلومی در این مورد می‌گوید: «این همه از ستاره‌های ما حرف می‌زنند ولی آنها را فقط 3، 4 جلسه در اختیار داشتیم. با این وضعیت باید مقابل تیم پرقدرت سپاهان قرار بگیریم ولی با همه این شرایط هدفی جز برد نداریم و قرار هم نیست دفاعی بازی کنیم.» لوکا بوناچیچ هم در مورد وضعیت تیمش می‌گوید: «مشکل اصلی ما عدم‌هماهنگی است ولی باید با آن کنار بیاییم. هواداران سپاهان از تیم ما برد می‌خواهند و این اصلا خوب نیست که در اصفهان به استقلال امتیاز بدهیم. آنها تیم پرقدرتی دارند ولی باید 3 امتیاز را بگیریم.»

حسرت 10 ساله

استقلال در حالی به مصاف سپاهان می‌رود که نزدیک 10سال است در اصفهان مقابل این تیم به پیروزی نرسیده و به‌دنبال طلسم شکنی است. آخرین شکست سپاهان مقابل استقلال در اصفهان به هفتم بهمن سال 1380 در هفته دهم نخستین دوره لیگ برتر برمی‌گردد که سپاهان با هدایت استانکو تن به شکست یک بر صفر داد. سپاهان پس از آن شکست تا‌کنون در اصفهان به استقلال نباخته و آبی‌ها 3475 روز است که در حسرت پیروزی مقابل سپاهان در اصفهان هستند. 2 تیم 46 بار در لیگ و 6 بار نیز در جام حذفی باهم روبه‌رو شده‌اند. در این 52 بازی، سپاهان 21 بار و استقلال 20بار پیروز شده‌اند و 11 بازی هم نتیجه تساوی به همراه داشته است.

کد خبر 142072
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز