سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: یک شطرنج درباره جنگ در دو مدل آمریکایی و انگلیسی با نام شطرنج ترور به بازار آمده است. ببینید چطور کشتار را به یک وسیله سرگم‌کننده تبدیل کرده‌اند.

شطرنج ترور

شطرنج ترور نام شطرنجی است که کشور افغانستان را در مقابل کشورهای امریکا و انگلیس یا به عبارتی صف آرایی ارتش مخفی بن لادن را در مقابل نیرو‌های نظامی امریکا و  انگلیس، نشان می‌دهد.  یک مجموعه ویژه... به طراحی مهره‌ها!! توجه کنید که چقدر زیرکانه انجام شده است.

شطرنج ترور مدل انگلیسی، صف آرایی بن لادن در برابر ملکه انگلیس، شوالیه‌ها و برج سنت استفان انگلیس را نشان می‌دهد. مهره‌های این مجموعه؛ دیوید کامرون نخست وزیر، به عنوان پادشاه و ملکه انگلیس در جایگاه یا به عنوان مهره وزیر قرار گرفته‌ است!!! جالبه نه؟!

در شطرنج ترور مدل امریکایی، صف آرایی بن لادن در مقابل رئیس جمهور امریکا و برج‌های دوقلوی آمریکا صورت گرفته است.

جایگزینی مهره‌های این شطرنج هم جالب است. چرا که به جای مهره شاه، رییس جمهور حاضر کشور امریکا، به جای مهره وزیر مجسمه آزدای و به جای مهره‌های قلعه، برج‌های دوقلوی امریکا طراحی و قرار گرفته‌اند.

مهره برج‌های دوقلوی امریکا، مهره‌های بحث برانگیز این مجموعه هستند. زیرا این مهره‌ها یادبود دلخراش فرو ریزی برج‌های دوقلو امریکا در یک عملیات تروریستی هستند.

شطرنج ترور-کانادا

شطرنج ترور مدل امریکایی

شطرنج ترور

صفحه شطرنج با نقشه و صف‌آرایی بن لادن، مقابل کشور انگلیس

شطرنج ترور-کانادا

لباس‌ها و شخصیت‌های شطرنج ترور افغانستان و انگلیس

طرح و تولید این مجموعه، زاییده افکار یک نظامی سابق نیروهای ویژه امریکا، جفری 48 ساله است. او هم اکنون، مدیر عامل این شرکت تولیدی در تورنتو - کانادا است.

او در این زمینه می‌گوید: سربازان تمایل بسیاری به نگه داشتن یادگاری از زمانی مبارزات خود دارند. با طراحی دقیق افراد مبارز،  لباس‌ها و نقشه منطقه در این مجموعه به آنها این امکان را خواهد داد.

این شطرنج به یکی از سرگرمی‌های نیروهای نظامی آمریکا در روز‌های پایانی جنگ افغانستان تبدیل شده است. در حال‌حاضر، شطرنج ترور به پر فروش‌ترین مجموعه شطرنجی در بازار‌های جهانی تبدیل شده‌ است.

www.dailymail.co.u

کد خبر 142035
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز