همشهری آنلاین: 20 نفر از دانش آموزان راهنمایی و دبیرستانی تهران به مدت 10 شب قرآن را به خط نستعلیق در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم کتابت می کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، کتابت قرآن کریم به خط نستعلیق از برنامه های بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است که 20 نفر از دانش آموزان پسر و دختر راهنمایی و دبیرستانی مدارس مناطق یک، سه و 15 تهران از 10 تا 19 مرداد ماه قرآن کریم را به خط نستعلیق کتابت می کنند.

کتابت قرآن کریم به خط نستعلیق توسط دانش آموزان با نظارت میثم خادمان، از اعضای انجمن خوشنویسان ایران برگزار می شود.

خادمان درباره کتابت قرآن کریم به خط نستعلیق گفت: این دانش آموزان که نستعلیق را به خوبی می‌نویسند از مدارس تهران انتخاب شده اند و هر یک از دانش آموزان در هر شب یک صفحه از قرآن را کتابت می کنند، که در مدت10 شب کل قرآن کتاب می شود.

خادمان افزود: این برنامه سبب می شود تا ارتباط دانش آموزان با قرآن از منظر هنر خوشنویسی بیشتر شود و استعدادهای آنان هم دیده شود و قرآن به خط نستعلیق که خط ایرانی است کتابت شود.

در بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تاکنون سه کارگا ه آموزشی خوشنویسی نیز توسط عسگر محمدی تبار و عباس رفیعی با حضور 30 نفر به مدت سه شب برگزار شده است و کارگاه های نقاشی نیز در این بخش ‌آغاز شده است.

47 کارگاه در رشته های خوشنویسی، نقاشی، سفال و سرامیک، نگارگری و منبت و معرق در بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شود.

در بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 203 اثر از 133 هنرمند در رشته های خوشنویسی، نقاشی، پوستر، سفال و سرامیک و نگارگری به نمایش گذاشته شده است.

بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با همکاری مرکز هنرهای تجسمی، مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار شده است.

کد خبر 142020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز