همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر نیرو، ایران را الگوی منطقه و جهان در عرصه تونل و سدسازی معرفی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای ذبیحی با بیان اینکه بهره برداری از مرحله نخست طرح انتقال آب از سرشاخه های دز به قمرود آب شرب و مناسب را پس از 50 سال در اختیار مردم قم گذاشته است، گفت: نخستین بار است که مردم این شهر در ماه مبارک رمضان از آب گوارا بهره خواهند برد.

ذبیحی، منابع آبی کشور را اندک و در حال کاهش توصیف کرد و افزود: طرح‌های آب کشور با تلاش فراوان و هزینه‌های بسیار گزاف اجرا می‌شود و می‌بایست در کنار این فعالیت‌های عظیم مدیریت و بهینه سازی مصرف آب نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

قائم مقام وزیر نیرو با قدردانی از تمامی دست اندرکاران این عرصه، گفت: باید پروژه‌های عظیم و سرشار از ابتکار و نوآوری متخصصان ایرانی در دانشگاه‌ها و کارگاه‌های مختلف تدریس شود تا شاید قدردان بخشی از این تلاش‌ها باشد.

ذبیحی، آب استحصال شده از منابع مختلف کشور را کاری بسیار دشوار و مهم ذکر کرد و افزود: باید در حوزه مدیریت منابع آبی تلاش کنیم مصرف درست و فرهنگ استفاده از آب نهادینه شود.

ذبیحی انتشار برخی اخبار نادرست در زمینه احداث سد و تونل و انتقال و تامین آب را بی انصافی برخی از رسانه‌ها برشمرد و گفت: در سال‌های اخیر منابع آبی و بارش‌های کشور کاهش محسوسی در مقایسه با گذشته و درازمدت داشته است و همزمان با رشد جمعیت و نیز فعالیت‌های اقتصادی و کشاورزی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید واقعیت‌ها را نادیده گرفت، ادامه داد: نمی بایست تلاش‌ها و دستاوردهای مهم و عظیم متخصصان کشور که در شرایط سرمای سخت و گرمای طاقت فرسا به ثمر نشسته است، این گونه زیر سوال رود.

کد خبر 141821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز