شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سود شرکت سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2011 به علت کاهش درآمد نیمه رسانا‌ها و نمایشگرهای LCD 18 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرد.

samsung profit slumps

به گزارش اسوشیتدپرس، بزرگترین تولید کننده تراشه حافظه و تلویزیون‌های LCD در جهان در سه ماهه دوم سال 2010 منتهی به پایان ماه ژوئن، 3.51 تریلیون وون (3.33 میلیارد دلار) درآمد داشت. این در حالی است که درآمد مشابه دوره ماشبه سال پیش سامسونگ 4.28 تریلیون وون بوده‌است.

کاهش قیمت قطعات الکترونیکی به همراه عرضه بالا و تقاضای کم باعث کاهش سودآوری سامسونگ شده‌است. این در حالی است که در سه ماهه اول امسال سود خالص این شرکت به علت پایین آمدن قیمت تراشه‌های حافظه و فروش کم تلویزیون 30 درصد کاهش پیدا کرد.

گفتنی‌است ارزش فروش محصولات سامسونگ در این دوره با 4.1 افزایش از 37.9 تریلیون وون در سال گذشته به 39.4 وون رسید.

رابرت یی؛ از مدیران ارشد سامسونگ در کنفرانس تلفنی با خبرنگاران علت افزایش فروش شرکتش را موفقیت چشمگیر دستگاه‌های موبایل هوشمند برشمرد. با این حال بازار رقابتی گوشی موبایل هوشمند و کامپیوتر تبلت بسیار رقابتی و ناپایدار است.

در این بین بخش تولید حافظه شرکت سامسونگ شاهد بیشترین کاهش درآمد و سود بود. این شرکت کاهش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان را عامل کاهش سودآوری تولید حافظه‌های DRAM می‌داند.

کد خبر 141667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز