همشهری آنلاین : معاون دبیر هیات عالی گزینش وزارت علوم فعالیت در عرصه گزینش را به دلیل حساسیت کاری در خط مقدم مشاغل سخت ذکر کرد و گفت: این کار باید جزو کارهای سخت و دشوار مطرح شود.

به گزارش ایسنا ،حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر ذبیح زاده با بیان اینکه گزینشگران باید در حوزه فعالیت و مدیریت خود استراتژیک خاص داشته باشد، افزود: گزینشگران باید بلندنگر، تصمیم‌ساز، امانتدار، عالم، خویشتن‌دار، امید دهنده، متعهد، صبور، دلسوز، علاقمند، شریف، نجیب، بلند همت، تحول گرا، کارآمد، توانمند، شایسته‌سالار، اصلاحگر و صاحب تدبیر و تدبر باشند.

وی با بیان اینکه گزینشگران باید از تنگ‌نظری و بداخلاقی به دور و همیشه پاسخگو باشند، تصریح کرد: گزینشگران جزو بهترین‌های سیستم اداری کشور هستند و باید در همه حال مراقب حوزه فعالیت‌های کاری خود از جمله تحقیق، مصاحبه و گزینش افراد باشند.

معاون دبیر هیات عالی گزینش در ادامه مراقبت از حیثیت ارباب رجوع را یکی از مهمترین وظایف حیطه کاری گزینشگران خواند و گفت: گزینشگران باید با تمام وجود و با عشق و علاقه در اختیار ارباب رجوع و تکریم آنان باشند و تمامی برخوردهای آنان باید عالمانه، درست و منطقی صورت بگیرد.

در ادامه این همایش، رسول ملک فر دبیر هیات مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم با بیان اینکه ما تابع نظرات و مصوبات ارگان‌ها و نهادهای بالاتر خویش هستیم، گفت: هر چه ارگانها و نهادهای بالاتر از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در طول سال تدوین و تصویب کند، ما ملزم به اجرای آن هستیم.

وی با بیان اینکه گزینشگران باید در همه حال بر اساس عدالت برخورد کنند، توجه به کرامت انسان‌ها را در این حوزه بسیار مهم خواند و گفت: گزینشگران مسئولیت سنگینی بر دوش دارند که با اجرای رعایت عدالت می‌توانند به توسعه جامعه و کشورمان در عرصه‌های مختلف کمک کنند.

ملک فر حرکت گزینشگران در راستای عدالت را یک ضرورت جدی عنوان کرد وگفت: این مهم باید به شکل عملی در رفتار و منش ما نمود پیدا کند.

بر اساس این گزارش، این همایش متشکل از دوره‌های آموزشی قانون گزینش، ضوابط و معیارهای حاکم بر گزینش، بانک اطلاعات گزینش، تحقیق و مصاحبه برای ارتقای مهارت هسته‌های گزینش کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به مدت سه روز در دانشگاه تبریز برگزار شد.

همچنین شرکت‌کنندگان این همایش با حضور در محل بمباران 22 تن از شهدای دانشکده فنی دانشگاه تبریز با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند .  

کد خبر 141483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز