همشهری آنلاین : در جلسه 694 شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست دکتر علی لاریجانی تشکیل شد،ایجاد دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش به تصویب رسید.

 به گزارش ایسنا، در این جلسه که بیشتر زمان آن به بررسی بخش‌های مختلف سند تحول راهبردی نظام تعلیم و تربیت اختصاص داشت اهداف عملیاتی 7 تا 20 این سند به‌همراه راهکارهای آن به تصویب رسید.

برخی از اهداف عملیاتی سند تحول راهبردی نظام تعلیم و تربیت که در این جلسه به تصویب رسید شامل تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری در فرایند تعلیم و تربیت رسمی عمومی، بازنگری و بازتولید نظام تامین، تخصیص و توزیع با رویکرد بسط عدالت تربیتی، افزایش مشارکت نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در رشد و تعالی به‌عنوان نهاد مولد سرمایه انسانی، فرهنگی، اجتماعی و معنوی، استقرار نظام ارزشیابی و تضمین کیفیت تعلیم و تربیت رسمی و عمومی است.

همچنین در این جلسه ماده واحده‌ای درخصوص دانشگاه فرهنگیان به‌ تصویب رسید که براساس آن دانشگاه فرهنگیان به‌منظور تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش تشکیل می‌شود و در شعبات آن در مراکز استان‌ها دایر خواهد شد.

دانشگاه فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که طبق ضوابط و معیارهای وزارت‌علوم، تحقیقات و فناوری و در چارچوب قانون هیئت‌های امنا فعالیت خواهد کرد.

در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر خیراله اسداللهی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایلام موفق به کسب رای اعتماد شد.  

کد خبر 141475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز