همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش از فعالیت مراکز پیشین تربیت معلم در مجموعه دانشگاه ویژه فرهنگیان از سال تحصیلی آینده خبر داد.

حاجی بابایی

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی در مراسم تقدیر از استادان، دانشجویان و کارکنان پژوهشگر برتر مراکز تربیت معلم کشور که در مرکز تربیت معلم نسیبه تهران برگزار شد، با اعلام اینکه آموزش و پرورش و سند تحول بدون پرداختن به رکن معلم بی‌معناست، اظهار کرد: ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان با رویکرد آموزش تخصصی و تربیت معلمان براساس آموزه‌های دینی در راستای تاکید بر تعریف معین جایگاه معلم در جامعه در سند تحول بنیادین صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حدود 12 راهکار در رابطه با دانشگاه فرهنگیان در سند مطرح شده است، افزود: اگر در کشور حتی وزیر خاصی برای مراکز تربیت معلم وجود داشت، قادر نبود این همه فعالیت در زمینه تربیت معلم را طی دو سال انجام دهد.

حاجی‌بابایی ادامه داد: آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای حل مشکلات هنرجویان هنرستانی به وزارت علوم منتقل شد و با مصوبه مجلس، دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحت نظارت وزارت علوم آغاز بکار کرد.

وی بیان کرد: مجتمع عالی پیامبر اعظم (ص) به دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحت نظارت وزارت علوم و دانشگاه ویژه فرهنگیان تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش تقسیم شد.

حاجی‌بابایی با اعلام اینکه دانشگاه ویژه فرهنگیان از جایگاه معتبری برخوردار است، گفت: مدارک تحصیلی این دانشگاه با داشتن‌ دوره‌های کارشناسی و تکمیلی مورد قبول تمام مجامع علمی کشور است.

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد 64 پردیس دانشگاه ویژه فرهنگیان در 32 استان کشور خبر داد و اظهار کرد: مراکز تربیت معلم از امروز تحت عنوان دانشگاه ویژه فرهنگیان با کادر علمی و دانشجویان مشخص فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: دانشگاه ویژه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به تربیت معلمان نخبه خواهند پرداخت و تنها دانشجویان متعهد به کار را پذیرش خواهند کرد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: امسال دانشگاه ویژه فرهنگیان 25 هزار دانشجوی نخبه را پذیرش خواهد کرد که این دانشجویان از بدو ورود کارمند آموزش و پرورش محسوب می‌شوند و حقوق دریافت خواهند کرد.  

کد خبر 154258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز