همشهری آنلاین : مدیرکل امور دانشجویان خارج وزارت علوم از تحصیل 2 هزار دانش آموز ایرانی در کشور مالزی خبر داد و گفت: این 2 هزار نفر ایرانیانی هستند که قبل از رسیدن به سن سربازی از کشور خارج شده و مالزی را برای تحصیل انتخاب کرده اند.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به دانش آموزان ایرانی شاغل به تحصیل در مالزی گفت: این دانش آموزان به مالزی رفته اند که بعد از پایان دوران مدرسه شان در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

مدیرکل امور دانشجویان خارج وزارت علوم افزود: برخی از خانواده ها فرزندانشان را قبل از سن سربازی به خارج از کشور می فرستند. آنها که کنکور و سختی های آن را می بینند قبل از اینکه فرزندانشان به سن سربازی برسند فرزندشان را از کشور خارج می کنند تا بالاخره با تحصیل بخشی از دوران دبیرستان در کشور خارجی، در خارج کشور هم دانشجو شوند.

وی اضافه کرد: یک عده از خانواده ها بخاطر اینکه می خواهند فرزندانشان را به خدمت نظام وظیفه نفرستند یا حداقل می خواهند یک مقدار اعزام فرزندشان به خدمت را عقب بیاندازند، فرزندشان را قبل از سن سربازی و در دوران مدرسه به خارج کشور می فرستند.

مسلمی نائینی با اشاره به مشکلات محیطی دانش آموزان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج کشور که قبل از سن سربازی از کشور خارج شده اند، گفت: خوب است که برای دانش آموزان فرصتی گذاشته شود تا وقتی از مقطع متوسطه فارغ التحصیل شدند علاوه بر اینکه شش ماه فرصت داشته باشند که حداقل یک بار در کنکور شرکت کنند، این فرصت را هم داشته باشند که اگر در کنکور قبول نشدند بتوانند به خارج از کشور بروند.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب در صورتی که یک دانش آموز و خانواده اش بدانند که اگر فرد در کنکور قبول نشود فرصتی برایش وجود دارد، دیگر قبل از دیپلم و قبل از اینکه به سن سربازی برسد تصمیم نمی گیرند که به خارج کشور برود.

کد خبر 141373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز