یکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

شهادت داریوش رضایی‌نژاد، دانشجوی رشته برق دانشگاه خواجه نصیر، نقطه سیاه دیگری در ترورهای دانشمندان هسته‌ای کشور محسوب می‌شود و نشان‌دهنده اطلاعات دقیق دشمن از جزئیات پیشرفت علم در کشور ماست.

حسین ابراهیمی

درخصوص این اتفاق با حسین ابراهیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت‌وگو کردیم.

  • ترورهای علمی در ایران چه هدفی را دنبال می‌کنند؟

پیشرفت‌های علمی ایران برای دشمنان تبدیل به یک عقده شده است. دشمن از اینکه می‌بیند کشوری که زمانی در اختیار و مستعمره‌اش بوده، اکنون پا در رکاب پیشرفت گذاشته و هر لحظه یک کار تازه علمی صورت می‌دهد احساس نگرانی می‌کند. همه کشورهای دنیا متوجه این موضوع هستند که پیشرفت تمدنی کشورها مدیون علم و فناوری است، لذا دشمنان ملت از پیشرفت‌های ایران که گام بزرگی در جهت تبدیل شدن کشور به یک الگو در منطقه است می‌ترسند و این امر برایشان سنگین تمام شده است.

  • 4 ترور قبلی مرتبط به دانشمندان هسته‌ای بود؛ ترور یک دانشجوی رشته برق در چه جهتی است؟

دشمن متوجه پیشرفت‌های ایران در ابعاد مختلف شده است و این مختص به انرژی هسته‌ای نیست؛ پیشرفت‌های ایران در فناوری هسته‌ای، علم ژنتیک در پژوهشگاه رویان، فناوری نانو و... بسیار چشمگیر بوده است.ضمن اینکه شهید رضایی نژاد همکاری‌های مهمی نیز با برخی مراکز مهم تحقیقاتی کشور داشت.

  • این ترورها چه اثراتی در کشور دارند؟

دشمنان باید بدانند که با ترور یک نفر، 2 نفر، 10 نفر یا بیشتر قطار حرکت علمی ایران از حرکت باز نمی‌ایستد و همچنان به پیشرفت خودش ادامه می‌دهد تا آینده بهتری به خواست خدا نصیب ملت ایران شود. ایران در حال حاضر از نظر تولید علم از بسیاری از کشورها جلو افتاده است، لذا دشمنان ما برنامه‌ریزی کرده‌اند تا این اتفاق نیفتد.

  • درباره عاملان ترور خبری دارید؟

هنوز اطلاعات ما کافی نیست. منتظر هستیم تا اطلاعات کافی را به ما بدهند ولی 5 تن از نمایندگان در تذکر به وزیر اطلاعات خواستار شناسایی سریع‌تر عوامل و چهره‌های اصلی ترورها شدند تا جریانات، افراد و انگیزه آنان مشخص شود.

کد خبر 141206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز