رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از سیاست بسته دولت در ارائه آمار و نامحرم دانستن مردم انتقاد کرد.

احمد توکلی که دیروز در نطق میان‌دستور مجلس سخن می‌گفت، با هشدار نسبت به اتخاذ تصمیمات نادرست در کشور در نبود آمار واطلاعات درست افزود: اگر یک سرمایه‌گذار تصویر روشنی از ارقام تورم در سال‌های آینده نداشته باشد، ریسک و نااطمینانی برای سرمایه‌گذاری‌اش بالا می‌رود و این امر کاهش سرمایه‌گذاری و افزایش بیکاری را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرده که دیگر نرخ تورم را منتشر نخواهد کرد اما به مراجع بین‌المللی ارائه می‌کند، گفت: علت ندادن اطلاعات به ملت ایران دستور رئیس‌جمهور است و علت ارائه آن به مراجع خارجی تعهد دولت ایران به صندوق بین‌المللی پول است. توکلی ادامه داد: در این وضعیت است که رئیس‌جمهور می‌تواند بی‌محابا اعلام کند که نرخ رشد 3.5درصد غلط است و نرخ رشد 10 درصد است. این نحوه رفتار قانونی است؟

اغوای مردم را نتیجه نمی‌دهد؟ نماینده مردم تهران به ندادن گزارش مالی دولت به مجلس اشاره کرد و گفت: الان به ماه پنجم سال جدید رسیده‌ایم ولی گزارش ماهانه 5 ماه اخیر و گزارش سالانه مالی دولت ارائه نشده است. توکلی ادامه داد: با فشار رئیس‌جمهور، مسئولان ضعیف بانک مرکزی دست به انتشار اسکناس زده‌اند و پول پرقدرت را روانه بازار کرده‌اند که با ضریب 4.5 نقدینگی را زیاد می‌کند و فشار تورم را بر دوش مردم کوچه و بازار هر روز زیادتر می‌سازد.

کد خبر 141192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز