مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کهکشان IC 342 در تصویر جدیدی که توسط تلسکوپ اسپیتزر به ثبت رسیده ساختار تار عنکبوتی مانند خود را در قالب یک مارپیچ در هم تنیده به نمایش گذاشته است

کهکشان تار عنکبوتی

به گزارش خبرگزاری مهر، تلسکوپ فضایی اسپیتزر در جدیدترین تصاویر فضایی خود تصویر کهکشانی مارپیچی را به نمایش گذاشته که در آن نور ستاره‌ها و الگوی قرارگیری غبارهای کیهانی به شکل تار در هم تنیده یک عنکبوت در فضا دیده می‌شوند.

تصویر کهکشان IC 342 در نور فروسرخ به ثبت رسیده و ضعیف بودن نور ستاره‌ها در این کهکشان باعث شده تا غبارهای درخشان کیهانی در این کهکشان خودنمایی کرده و ساختار تار عنکبوتی خود را به نمایش بگذارند.

این کهکشان تار عنکبوتی در فاصله 10 میلیون سال نوری واقع شده است، فاصله ای که در مقیاسهای کیهانی فاصله ای نزدیک به شمار می رود. در واقع این کهکشان دقیقا در پشت صفحه کهکشان راه شیری واقع شده است.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، به گفته محققان وجود این غبارها باعث شده تا امکان دیدن کهکشان در نور مرئی از بین رفته و بسیار دشوار شود اما چشمهای حساس و فروسرخ تلسکوپ فضایی اسپیتزر توانسته از میان این پرده غبارآلود عبور کرده و چهره واقعی کهکشان را به ثبت برساند.

 

کد خبر 141140
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز