همشهری آنلاین: مهم ترین خبر روز سوم مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در چین ، دریافت دو نشان طلا در رشته مبارزه انفرادی مردان بزرگسال بود که سبب شد بار دیگر ایران بر سکوی نخست آسیا در این رشته قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از محل برگزاری این مسابقات در گوانگجو چین؛ در مسابقات امروز یازده ورزشکار ایرانی شامل شش مرد و پنج زن در بخش بزرگسالان و در رشته مبارزه انفرادی به میدان رفتند که پنج نشان نصیب ایران شد.

«ذبیح الله پورشیب» در وزن منهای 84 کیلوگرم در رشته مبارزه انفرادی بزرگسالان موفق شد چهار حریف را شکست دهد و نشان طلای این رشته را به گردن آویزد.

وی در فینال برابر حریفی از ازبکستان قرار گرفت و با قدرت او را مغلوب کرد و بر سکوی نخست ایستاد.

همچنین «سعید فرخی» دیگر مبارز ایرانی، سه حریف خود را شکست داد و حریف چینی او در مسابقه نیمه نهایی مصدوم شد و از فینال بازماند و در نتیجه فرخی مقام نخست را از آن خود کرد و طلا گرفت.

در رده بانوان «حمیده عباسعلی» در وزن به اضافه 68 کیلوگرم سه حریف خود را از پیش رو برداشت و در فینال برابر حریفی از چین میزبان این مسابقات قرار گرفت و مغلوب شد و نشان نقره گرفت.

در روز سوم همچنین «امیر مهدی زاده» در وزن منهای 60 کیلوگرم و «مهدی سلطانی» در وزن منهای 84 کیلوگرم در برابر حریفان خود قرار گرفتند و هر دو نشان برنز به گردن آویختند.

جمع نشان‌های تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران تا پایان روز سوم به 24 نشان رسیده که شامل ده طلا، شش نقره و هشت برنز است.

فردا آخرین روز مسابقات خواهد بود.

کد خبر 141078
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز