همشهری آنلاین: جوانان کاراته ایران با کسب هفت مدال رنگارنگ روز نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

karate

به گزارش روز پنجشنبه 30 تیرماه ایرنا؛ یازدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جوانان آسیا با حضور نمایندگان 33 کشور از صبح امروز به میزبانی چین و در شهر گوانگ جو آغاز شد.

تیم ایران که در دوره گذشته این مسابقات با اقتدار عنوان قهرمانی رده سنی جوانان را کسب کرد و به حکومت چند ساله ژاپنی‌ها پایان داد، برای دفاع از عنوان نخست خود راهی چین شد و در اولین روز نیز عملکرد خوبی را از خود برجای گذاشت.

هرچند جوانان کشورمان برای رسیدن به محل برگزاری مسابقات مسیری 32 ساعته را پشت سر گذاشتند و تنها یک روز قبل از آغاز رقابت ها وارد گوانگجو شدند اما عملکرد خوبی در روز آغازین پیکارها داشتند.

جوانان ایران در روز نخست این پیکارها به دو نشان طلا، یک نقره و چهار برنز در دو بخش مردان و زنان دست یافتند تا از همان ابتدا خود را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی معرفی کنند.

از این تعداد مدال به دست آمده در روز نخست یک نقره و دو برنز توسط زنان به دست آمد تا بازهم کاراته کاران ایران توانایی‌های فنی خود را به اثبات برسانند.

علی نجفی در وزن منهای 63 کیلوگرم بخش کومیته انفرادی(مبارزه) آقایان رده سنی 15-14 سال در دیدار پایانی با برتری مقابل حریف قزاقستانی به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت.

بر اساس این گزارش، علی نجفی در دیدار نیمه نهایی حریفی از کشور ژاپن را شکست داده بود.

با این اوصاف نجفی اولین مدال آور طلایی کاروان کاراته ایران در چین لقب گرفت و مسعود پرویز در وزن منهای 70 کیلوگرم بخش کومیته انفرادی آقایان رده سنی 15-14 سال حریفی از ژاپن را با نتیجه 5 بر یک شکست داد تا دومین مدال طلا را کسب کرده و پرچم پرافتخار ایران را در به اهتزاز درآورد.

مائده نصیری در کاتای انفرادی(اجرای فرم) تنها مدال نقره ایران را کسب کرد و فائزه چیذری، مهدی عافیتی، محمد حسینی و زینب عزیزی دیگر نمایندگان کشورمان موفق به کسب 4 مدال برنز شدند تا ایران در مجموع در روز اول 7 مدال را از آن خود کند.

جوانان ایران در رده سنی 16-17 سال از صبح فردا کار خود را آغاز خواهند کرد و رقابت‌های رده سنی بزرگسالان نیز شنبه و یکشنبه برگزار خواهد شد.

تیم ایران سال دوره گذشته رقابت‌های بخش بزرگسالان را نیز با شش مدال طلا و یک برنز و کسب عنوان قهرمانی به پایان رساند.

کد خبر 140902
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز