سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، فیلم «غریزه اصلی» ساخته مایکل کیتن جونز در بیشتر رشته‌ها نامزد دریافت تمشک طلایی به عنوان بدترین فیلم سال شد.

با معرفی نامزدهای تمشک طلایی، «غریزه اصلی» به همراه کمدی ناموفق «مرد کوچولو» در هفت رشته نامزد دریافت تمشک طلایی شد.

این فیلم دنباله‌ای است بر اثری که در سال 1993 به کارگردانی پل ورهوفن، به نمایش درآمد. سال‌ها صحبت از ساخت دنباله‌ای بر این فیلم بود. مایکل داگلاس هرگز حاضر نشد در دنباله «غریزه اصلی» بازی کند و تنها قطعیت حضور شارون استون انگیزه تهیه‌کنندگان برای ساخت قسمت دوم این فیلم بود.

در این سال‌ها فیلمنامه‌های زیادی به عنوان دنباله «غریزه اصلی» نوشته شد که در نهایت مایکل کیتن جونز یکی از این فیلمنامه‌‌ها را مقابل دوربین برد. حاصل کار آن‌قدر ضعیف و بی‌ارزش بود که با وجود تبلیغات و سر و صدای فراوان رسانه‌‌ها، در گیشه چیزی جز ناکامی مطلق کسب نکرد. فیلم نه فروش خوبی کرد و نه حتی یک نقد مثبت درباره‌اش نوشته شد.

وقتی فیلم در گیشه یکی از شکست‌های فاحش هالیوود نام گرفت و منتقدان آن را اثری بی‌ارزش و نازل توصیف کردند، می‌شد پیش‌بینی کرد که از نامزدهای جدی دریافت جوایز بدترین فیلم سال باشد.

این فیلم در رشته‌های بدترین فیلم، بازیگر زن، بازیگر مرد نقش مکمل، کارگردان، دنباله، فیلمنامه و زوج سینمایی نامزد شده که به نظر می‌رسد در بسیاری از رشته‌ها تمشک را از آن خود کند.

دیگر فیلمی که در رقابت تنگاتنگ با «غریزه اصلی» قرار دارد، کمدی «مرد کوچولو»ست. جان ویلسن از مدیران برگزار کننده مراسم تمشک طلایی درباره این فیلم می‌گوید: این کمدی است که درست به اندازه «فهرست شیندلر» خنده‌دار نیست!

شاون و ماریون وایانز بازیگران اصلی فیلم «مرد کوچولو» هستند که برادر آنها کینان آیوری وایانز ساخته است. داستان درباره یک دزد است که خود را به شکل یک نوزاد درمی‌آورد. اما دیگر نامزدهای بخش بدترین فیلم سال عبارتند از فانتزی «بانو در آب» ام. نایت شیامالان، «مرد حصیری» با بازی نیکلاس کیج و BloodRayne، یک فیلم خون‌آشامی بدون خون به کارگردانی اوئه بول.

از امسال یک بخش جدید تحت عنوان «بدترین بهانه برای سرگرمی خانوادگی» به جوایز تمشک طلایی اضافه شده که نامزدهای آن عبارتند از Deck The Halls، گارفیلد: دم بچه گربه، آر وی، بابانوئل 3: بابا نوئل فراری و سگ پشمالو.

در بخش بدترین بازیگر مرد تیم آلن برای سه فیلم بابانوئل 3، سگ پشمالو و زوم، نیکلاس کیج برای مرد حصیری، دان ویتنی برای لری مرد کابلی، راب اشنایدر برای The Benchwarmers و مارلون و شون وایانز برای مرد کوچولو نامزد شده‌اند.

در بخش بدترین بازیگر زن هم شارون استون با خواهران هیلاری و هیلی داف (دختران مادی)، لیندسی لوهان (فقط شانس من)، کریستانا لوهان (BloodRayne) و جسیکا سیمپسن (کارمند ماه) رقابت می‌کند.

از دیگر نامزدهای مطرح این جوایز می‌توان به بن کینگزلی، مارتین شورت و دنی دوویتو اشاره کرد که در بخش بدترین بازیگر مرد نقش مکمل نامزد شده‌اند. استون قبلاً در سال 1994 برای دو فیلم متخصص و تقاطع برنده جایزه تمشک طلایی شد. ویلسن گفت: ما این کار او را (نامزدی دوباره) را یک‌جور تخلف و حتی تکرار جرم می‌دانیم!

شگفتی بزرگ این بود که امسال سیلوستر استالونه برای راکی بالبوا نامزد نشد. استالونه که با 30 مورد نامزدی و 10 پیروزی رکورددار دریافت جوایز تمشک طلایی است، با راکی بالبوا حتی شکاک‌ترین تماشاگران را راضی کرد و فیلم او به یک اندازه با استقبال خوب منتقدان و تماشاگران مواجه شد.

ویلسن گفت: اوایل سال نمی‌توانستید من را قانع کنید که فیلم او یکی از رقبای تمشک طلایی نیست. اما الآن علناً اعلام می‌کنم که استالونه فیلم خوبی ساخته است.

برندگان جوایز تمشک طلایی روز 24 فوریه (پنجم اسفند)، یک روز پیش از اعلام برندگان اسکار، اعلام می‌شود.

کد خبر 14094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز