عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تعلیق6 ماهه رزیدنت‌های سهل‌انگار در پذیرش طلبه مضروب خبر داد.

طلبه مضروب

ساعت 22:30 شنبه شب گذشته، روحانی جوانی به نام علی خلیلی در مسیر بازگشت از محل کارش، هنگامی که قصد داشت 2نفر از دانش‌آموزان را به خانه‌شان برساند، با 3پسر جوان درگیر شد که در جریان این درگیری، یکی از مهاجمان با چاقو ضربه‌ای به شاهرگ او زد و همراه دوستانش از محل فرار کرد . به‌دنبال این حادثه، طلبه مجروح توسط همراهانش به بیمارستان انتقال یافت و بعد از اینکه چند بیمارستان از پذیرش وی خودداری کردند، سرانجام در یکی از بیمارستان‌ها بستری شد.

همزمان ماموران پلیس در بررسی‌های انجام شده موفق شدند 3متهم پرونده را دستگیر کنند اما ضارب اصلی در بازجویی‌ها ادعای عجیبی را مطرح کرد. او گفت: من سوار ماشین بودم که مرد جوانی نزدیک شد و به صدای ضبط ماشین معترض شد. من و دوستانم هم به تصور اینکه او به ما فحاشی کرده از ماشین پیاده‌شده و با او درگیر شدیم اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که با چاقو به او ضربه زدم و فرار کردم.
اظهارات متهم در حالی بیان می‌شد که شاهدان حادثه، روایت دیگری از ماجرا نقل می‌کردند. آنها گفتند: زمانی که با روحانی جوان در حال عبور از خیابان بودیم، دیدیم که چند نفر از اراذل و اوباش برای تعدادی زن و دختر مزاحمت ایجاد کرده‌اند. در همین هنگام جوان روحانی برای دفاع از آنها به سمت پسران جوان رفت اما آنها با او درگیر شدند و وی را با ضربه چاقو مجروح کردند.

درحالی‌که با دستگیری متهمان، این پرونده برای رسیدگی قضایی به دادسرا ارسال شده است، همراهان روحانی جوان از بیمارستان‌هایی که در پذیرش او کوتاهی کرده بودند، شکایت کردند و به این ترتیب پرونده به مجلس نیز راه پیدا کرد. در همین حال، عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام خبر حضور معاون درمان وزارت بهداشت و تنی چند از همراهان طلبه مضروب شده در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون، به ایسنا گفت: معاونت درمان وزارت بهداشت مکلف شد با بررسی دقیق، دلایل عدم‌پذیرش طلبه مذکور را مشخص و گزارش آن را به کمیسیون ارائه کند.

دکتر محمدرضا رضایی ادامه داد: براساس اظهارات دکتر امامی رضوی، یکی - دو نفر از رزیدنت‌هایی که در این امر سهل‌انگاری کرده‌اند 6 ماه تا یکسال تعلیق خواهند شد اما کمیسیون از معاونت درمان وزارت بهداشت درخواست کرد تا با انجام بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم گزارش نهایی حادثه اتفاق افتاده در پذیرش طلبه مذکور را به کمیسیون ارائه کند. رضایی در خاتمه خاطرنشان کرد: کمیسیون موضوع را تا حصول نتایج قطعی و نهایی دنبال خواهد کرد، ضمن اینکه معاونت سلامت مکلف شد بررسی دقیق‌تری انجام دهد تا مشخص شود چرا بیمارستان‌های مورد اشاره از پذیرش طلبه مضروب‌، امتناع کرده‌اند. آخرین گزارش‌ها از حال عمومی علی خلیلی، طلبه ناهی از منکر، پس از به‌هوش آمدن، حاکی از رو به بهبود بودن است و به گفته پزشک معالج وی، او به‌زودی با بهبودی بیشتر، به بخش عمومی منتقل خواهد شد.

کد خبر 140860
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز